Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Lillegutt har vært kjempe flink til å sove om natta og er forsåvidt det enda... Helt til nå har lagt seg rundt 2400 og sovet til 0600, så fått mat og sovet til 0830 (ca). Nå, derimot spiser han 2-3 ganger før han sovner 0100 og våkner igjen 0315 og sover til 0600, spiser og sover noen timer til... Han legger jevnt på seg, men jeg lurer nå påom han liksom ikke får NOK mat (?)... siden han våkner og er sulten... Lurer også på om dere har noen tips til hvordan jeg kan venne han av med å ligge i vår seng og i sin egen? vi har prøvd å lage et lite rede lkiksom i senga hans, men han våkner med en gang og begynner å gråte når han skjønner at han er der... Legger vi han i vår seng, sovner han med en gang og vi legger oss sammen med han... TIPS???
dårlig ånde Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 hei, våre små er like gamle, jeg vet hvor slisomt det er når de pluselig bytter ut "de gode vanene" sine med nye, hyppigere spiserutiner. dette kan høres ut som økedøgn, hvis du ammer da. har du prøvd å pumpe i løpet av dagen og tilby flaske før sengetid? da bli du sikker på at han er helt mett, og sover forhåpentligvis lenger. jeg vet ikke hvordan du stiller deg til mme, men noen barn sover bedre med en flaske mme ved dagens slutt. gir du tran? vi begynte å gi lillemann tran (eller, vi bruker Udo´s Choice+ d-vitamindråper men det blir i praksis det samme) på kveldens siste måltid, det er tungt fordøyelig og holdt hvertfall vår lille pode mett og fornøyd lenger... lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 tusen takk for tips=) Bruker tran ja, tar det sammens med kveldsstellet:) Ellers så har jeg mass melk så skal prøve det med flaske på slutten av kvelden. HS anbefalte ikke mme pga han har lagt så masse på seg. veier 6300 (10 uker) så hun mente at vi burde vente med både grøt og mme.
dårlig ånde Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 hm, min veier over 7 kg nå, og han får skryt på helsestasjonen for at vekstkurven hans er så fin... han har doblet fødselsvekten sin nå. men sånt kommer vel an på lengden osv. har du masse melk, så er det jo ikke noe problem uansett. håper det ordner seg for dere, hvis ikke kan du trøste deg med at søvnmønster pleier å stabilisere seg fra 3-6 måneders alder (sier hvertfall en søvnspesialist på lommelegen.no...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå