Bambi på slankern Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Gutten min er 6 mnd i morgen, men er utrolig aktiv... har nå skaffet seg to nye hobbyer... krabbe etter pus (som hater å bli forstyrra, ennå mer å bli nappa i halen...) og ta tak i alle juledukene og dra.. de må jo smakes på.... Flere??
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Hehe... Jepp, mini er nettopp blitt 6 mnd og er også svært aktiv for alderen. Nå er han begynt å gå lei av å bare kålorme seg rundt i stuen, som er stor (ca 45 kvadrat) så nå freser han ut på kjøkkenet og i gangen og er begynt å fatte interesse for trappen, så antar vi må finne frem trappegrinden igjen. Han er ikke begynt å krabbe på alle fire enda da, men kommer seg fort frem likevel, til storebrødrene sin store fortvielse, for han ødelegger jo alt for dem ;-) Regner med det ikke er så lenge før han kommer seg opp på knær og alle fire for han er så langt oppe påstrake armer at hele magen og hoftene er oppe fra gulvet, mangler bare å samle knærene under seg og ligger mye på albuer og knær, evt helt opp på tærene også og tar tak i ting som f.eks trappen med begge hender og prøver å heiseseg opp etter den, men klarer det ikke helt enda. Blir travelt ja, men er jo gøy også da :-)
Bambi på slankern Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2007 hehe.. kjenner meg igjen, men han har ingen eldre søsken da.. Men han står på alle fire og jukker, før han slipper armene.. har ikke helt skjønt hvordan han skal flytte på dem... blir en del dunk i nese og hake ja...
Leandermamma Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Min lille gutt er 7 mnd, men begynte å ålekrabbe når han var 5,5 mnd. Han er kattenes store skrekk og drar ned alt han kan få tak i. Han har en ekstrem energi og om morgenen når vi åpner babysafen, er det som om en rakett som blir skutt ut. Har også problemer med å roe han ned før han skal sove på dagtid.. Må ligge ved siden av han og holde han fast for at han skal slappe av.. Er det sånn hos dere også?
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Nei heldigvis ikke. Når jeg merker mini er trøtt nok kler jeg på ham å legger ham i vognen og går rett ned en liten bakke utenfor her og da er han som regel langt inne i drømmeland på under 1/2 minutt, så da bare setter jeg vognen utenfor så sover han der i alt fra 30 min til 2,5 time :-)
heldigec Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 WOW! Det var da tidlige unger!? Min har bare akkurat (i dag) bare begynt å snu seg fra mage til rygg hun! Og jeg som trodde hun var litt tidlig ute...hehe
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #7 Skrevet 13. desember 2007 Mini snur seg faktisk ikke fra mage til rygg da (bevisst, han har tippet rundt ved uhelle siden han var et par uker gammel innimellom, men ikke rullet bevist den veien, kun rygg-mage), det gjorde ikke brødrene heller før etter de kunne reise seg opp og gå ;-) Av en eller annen grunn har ikke ungene mine interesse av å lære seg dette som babyer ser det ut til. Så de har alle sine talenter :-) Og unger er veldig ulike. Når mine to eldste var 10,5 mnd hadde eldstemann akkurat lært seg å krabbe mens mellomste gikk stødig uten støtte.
oblix Skrevet 13. desember 2007 #8 Skrevet 13. desember 2007 Det var jammen tidlig ja, gutten vår på 5 mnd hater å ligge
Bambi på slankern Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 13. desember 2007 mage ->rygg mangler her også... han pleier og snu seg på magen, og ligge der enten til han er lei og skriker, eller til han sovner... Men det hender eg må ligge ved siden av han og holde fast for og få han til og sove på dagtid, men det er helst vist han blir litt overtrett....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå