Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Jeg ser at flere irriterer seg (med mange utropstegn og store bokstaver) over ting og tang som skrives her inne, får litt den feelingen av at vi må være innmari dumme vi som lurer på noe som de vet svaret på...... Kan man ikke da bare scrolle seg glatt forbi det innlegget?? Hvis man ser at noen lurer på noe som det kanskje var en tråd om dagen før; i stedet for å ase seg opp over at noen er så dumme at de spør om det - HOPP OVER TRÅDEN!! Det er vel derfor at hver tråd har en overskrift, slik at man kan se om dette er noe man syns er interessant eller ikke. Verre er det ikke. Kan vi ikke få skrive om det vi lurer på, tenker på, føler uten å føle oss dumme? Det sier seg vel selv at en som venter unge nr 3, 4 eller 5 har litt bedre oversikt enn en førstgangsfødene. Så...la oss få lov til å vøre litt dumme da, og back off!
Venter på bitteliten Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Det er ingen sensur, men kanskje i overflod med hormoner... =) Så lenge jeg har vært på BIM (og jeg logget med første gang inn her høsten 2005), så har det alltid vært tråder hvor X kritiserer Y sin tråd, og så dukker det opp en ny tråd hvor W kritiserer X for at hun kritiserer Y...... og så har vi det gående helt til Å kommer på banen og legger inn en klemme-tråd og ber alle om å være venner og respektere hverandres innlegg. Deretter er alle enig før det er på’n igjen neste uke... Det er så klart fristende å be folk ta lærdom av dette én gang for alle, men jeg vet at det ikke går. Det er vel bare en del av BIM det da...
To små, med øyne blå :-) Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Skriver under på den :-) Skjønner at dere som sitter her hver dag irritererer dere over at det samme spørsmålet kommer dag etter dag, men det er ikke alle som er innom her hver dag. De kan jo ikke vite at det spm har vært oppe 4 ganger før samme uke eller er det store diskusjonstemaet! :-)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Jeg kunne ikke vært mer enig med HI her enn det jeg er,godt skrevet. Har prøvd å få frem samme budskap selv,men er ikke så flink til å formulere meg skriftlig.
CB-BabyBoy Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Selvsagt kan man skrive det man vil, men jeg forundrer meg over over ting man spør om her som man like enkelt kan finne ut andre steder. F.eks det kommer flere tråder om man kan spise tines edamer ost; hva å gå inn på tine.no og se der? Der står det jo tydelig at den er pasteurisert og dermed trygg. Eller søke her på bim og se om det er skrevet tråder som er relevant før man poster et innlegg. Det krever mer å skrive her enn det gjør å ta et kjapt googlesøk, dessuten kan man aldri ta informasjon her for god fisk. Man vet aldri hvem som svarer eller hvilken bakgrunn de har. Jeg tør ikke stole på BIM sånn sett. Når det gjelder min helse så er det lege og jm jeg ringer, permisjon så ringer jeg NAV osv. Det viktigste for meg er at folk skriver med respekt for andre og ikke skriver dritt bare for å provosere. Så er det bare å la være å lese de overskriftene/trådene man ikke liker osv
Erisa* Skrevet 13. desember 2007 #7 Skrevet 13. desember 2007 Helt enig med deg, Grete-mor! Jeg er her inne flaut mye, men blir jo ikke sur fordi om at noen spør om det samme som ble spurt om i går av den grunn! Jeg lar bare være å lese innleggene hvis jeg er lei av et spørsmål.. Ser ikke grunnen til å hisse seg opp over sånt! Syns bim er bra, fordi her kan vi spørre om også ting som man kanskje "burde" vite. Er jo ikke alltid man har full kontroll på alt!
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 13. desember 2007 #8 Skrevet 13. desember 2007 Skriver under på den Grete-mor!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå