mamma-til-2-jenter Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Dattera mi har bursdag i morgen og skulle hatt med seg boller i barnehagen. Jeg er ikke akkurat noen dreven baker men jeg pleier å få til å lage boller. Men nå vil self. deigen ikke heve. Sikkert for varm eller for kald melk. Hva gjør jeg? Jeg har ikke tid til å lage ny deig. Hva kan jeg sende med henne i stedet????? Noe jeg kan kjøpe på butikken??
EnUndreneMor Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 har du mer gjær?? ta evt en halv gjær pakka og spe i lunkent vann og la deigen ligge litt i det.. så tar du i litt mer hvete mel og litt sukker (sukker gjør at deigen hever fortere) så går det så bra.. om du evt ikke har mer gjær, legge deigen i mikron på dypfrys program i to min. det får oxo fart på sakene om du ikke har mikro elle rmer gjær. kan du jo evt prøve å sette deigen (bollen med deigen i) i glo varmt vann..
EnUndreneMor Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 hvis ikek kan du jo bare løpe på buikken og kjøpe muffins på 1-2-3 hihi
mamma-til-2-jenter Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. desember 2007 Takk, jeg prøver mikroen jeg ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå