Oslo25 - 19.12.07. Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Hei! Vannet mitt gikk kl 0030. Ringte føden, og fikk beskjed om å prøve og sove, og komme inn for sjekk i morges. Skjedde ingen ting i løpet av natta, og ringte føden igjen kl08. Spurte om jeg kunne sove en stund til, og det var visstnok bare lurt, så jeg skulle sove og få i meg litt mat for så å komme inn til sjekk. Nå har jeg dusjet, og drar snart til kontroll. Er bare bekymret for at riene aldri kommer, og jeg må settes i gang. Skal på ABC, og hvis jeg må settes i gang må jeg inn på den vanlige føden på Ullevål. Hvor lang tid tok det etter vannet gikk, før riene kom hos dere? Noen som har opplevd at det har tatt like lang tid som hos meg (12t nå), og riene har kommet av seg selv - uten å måtte settes i gang? Spennende dette!!
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 her har di retningslinjer om at dersom vannet går å babyen ikke er kommet i løpet av 24 timer så må dem gjøre noe... hos meg starta riene etter en time bare,men alt gikk så tregt at dem satte meg på drypp.. men du skal se, riene kommer nok=)
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Så spennende, Oslo25 - nå er du i gang! Har ingen erfaring å bidra med, men vil ønske deg lykke, lykke til - håper du får en flott fødsel!! Hold oss oppdatert hvis du orker, da=)
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 ~~Lykke Til~~ snart holder du bebisen din i armene dine ) Heldig er du!
Frk. Molly Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Hos meg gikk det 6 timer....Kom mens jeg var til sjekk på sykehuset, ble født enda 6 timer etter det. Tror det er vanlig at det kan ta sin tid.....
britt72 Skrevet 13. desember 2007 #7 Skrevet 13. desember 2007 Ikke for å skremme deg, men hos meg gikk det 2,5-3 døgn. Men da gikk det fort! Fødsel nummer 3. Kjente da de første forsiktige riene kl 23, han var født halv 4. Men han fikk senere førhøyet crp og ble satt på vidspektra penicilindrypp i 5 døgn, samt spinalprøve og div andre tester. De fant aldri ut hva slags infeksjon, men alle mente dette var pga av for lang tid mellom fødsel og vannavgang. Det blir så mye bakterier da. Ble sendt på sykehuset med sykebil da vannet gikk, hodet var ikke festet. Lykke til! La oss få høre...
Oslo25 - 19.12.07. Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. desember 2007 Hei igjen, Her kommer en liten oppdatering.. Dro til Ullevål for sjekk i går. De tok CTG og jeg fikk akupunktur for å prøve å framkalle riene. De var VELDIG usikre på om det virkelig var vannavgang eller om det kunne være en lekkasje. (Det kunne skje at det gikk hull på kun den ene vannhinnen, og da var det ikke sikkert at alt vannet gikk), eller at det kanskje var veeeldig tyntflytende utflod/slim. Etter vurdering fra 3 jordmødre og 1 lege, ble vi sendt hjem med konklusjon om at det mest sannsynlig ikke var vannavgang, men at jeg skulle følge godt med. I går kveld og i natt har jeg hatt mange sterke kynnere og mensmurringer, og våknet med smerter en del ganger i natt, men ikke så sterke at jeg ikke fikk sove igjen. Fra kl 9 i dag tidlig begynte jeg å ta tiden på det som jeg mistenkte var rier, og de kom med 8-12min mellomrom. Nå kommer de jevnt med 6-8min mellomrom, og jeg venter bare på at det skal ta seg opp. Vi vet fortsatt ikke om det var vannet som gikk onsdag kveld, men nå skjer det i alle fall noe, så satser på at vi kan kalle oss foreldre om ikke så alt for lenge! Spennende
Nætte;mortil2 Skrevet 14. desember 2007 #9 Skrevet 14. desember 2007 oi!! lykke lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :- )
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 14. desember 2007 #10 Skrevet 14. desember 2007 ÅH!!! så spennende ) jaja...det er jo helt tydelig at noe er på gang iallefall...& godt er jo det da ) Nå er vi alle så spente...så nå må du,vennen være flink & holde oss informert ) ~~Lykke Til~~
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 14. desember 2007 #11 Skrevet 14. desember 2007 så spennende.. får håpe du får en fin fødsel
Oslo25 - 19.12.07. Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 15. desember 2007 Dette tok tid, gitt! Har gått med rier hele dagen og hele natta, og nå er det ca 5 minutter mellom riene. Skal dra til føden om et par timer uansett hvordan det ligger an, for nå har jeg gått så lenge med rier at de hadde lyst til å ta en sjekk. Forhåpentligvis tar det seg opp av seg selv etterhvert, hvis ikke må de kanskje sette meg på drypp...Håper jeg slipper det, for da får jeg ikke være på ABC...Men det går nok bra uansett hvilken avdeling jeg ender opp på. Uansett så kommer vel fødselen i gang før eller senere, så her gjelder det å være tålmodig!
Siza m/prinsesse og juleprins Skrevet 15. desember 2007 #13 Skrevet 15. desember 2007 Ja dette har tatt sin tid, så slitsomt å gå med rier så lenge... Er de blitt vonde eller? Høres hvertfall ut som det skjer noe nå da:) Sist jeg fødte, gikk vannet etter at riene starta, og når det gikk, var snuppa ute etter 3 timer ca... Lykke til med fødsel da:)))
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 15. desember 2007 #14 Skrevet 15. desember 2007 kjempeslitsomt & gå så lenge med rier...gjorde det med første jenta mi....det hele startet en fradagsettermiddag,& snuppa så ikke dagens lys før søndagsmorgen ) gjett om jeg var sliten da!! Men men det er jo absolutt verdt det ) Tenker på deg Oslo25....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå