Gjest Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Er det mulig å bli kvalt av navlestrengen i mors liv, ved å ha den rundt halsen ? Jeg trodde dette først ble kritisk ved fødselen når barnet selv skal puste, eller om den blir klemt av slik at det ikke kommer næring og oksygen til babyen i magen. Hvordan er nå dette igjen ?
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Nå må du ikke bli skremt av alt de skriver inne på bim =)
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Tror det er liten fare for det.Det blir som en vannslange med fullt trykk i sa legen da jeg spurte.Det er meeeget liten sjanse for at den kan stramme så til.
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Nei, ble ikke skremt. Heller litt "mistenksom" Har jo vært så mange rare historier her... Men kan jo ikke legge inn et slikt innlegg der, blir jo furore da.
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Ja så var det jo litt mistenkelig at innlegget avr signert med anonym..nei uff jeg vet ikke jeg
Miramor Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 Hvis ikke hodet har festet seg eller at barnet er i seteleie/tverrleie og fødselen starter - da er det fare for at navlestrengen kan komme i klem. Sønnen min lå i seteleie. Jeg fikk beskjed om å legge meg rett ned, få ringt etter ambulanse da vannet gikk. Jeg vet ikke om det er mulig å bli kvalt av navlestrengen når de ligger i maven, uten at fødsel har startet.
mamman til to gutter Skrevet 13. desember 2007 #7 Skrevet 13. desember 2007 TROR det er sånn at det kan bli knute på navlestrengen så blodet ikke kommer seg gjennom...
My little girl_ Skrevet 13. desember 2007 #8 Skrevet 13. desember 2007 ikke for å skremme deg,men jeg hadde navlestrengen rundt halsen når jeg ble født, jeg holdt på å bli kvalt så det ble hastekeisersnitt på mamma... men ellers har jeg ikke hørt så mye om dette;)
Himmel og hav Skrevet 13. desember 2007 #9 Skrevet 13. desember 2007 Hvis babyen klarer å surre seg så hardt inn, eller får til en knute så kan det skje noe galt også før man kommer så langt som til fødsel. Men det går jo somregel bra da! Eldste min hadde navlestrengen to ganger stramt rundt halsen, og han hadde i tillegg klart å surre seg inn i den delen som var nærmest morkaka så han kom rett og slett ikke ut. Men takket være god overvåkning under fødselen, en våken jordmor og et katastrofesnitt så gikk alt bra, og han er i dag en langbeint slamp av et pubertetstroll :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå