heldigec Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Vi har en 6 år gammel pointer (fuglehund) som er helt utrolig snill mot barn. Han legger seg stadig inntil minste-jenta som er 6 mnd når hun ligger på gulvet. Får hun tak i et øre eller halen synes han bare det er kos ser det ut som....han går sin vei hvis det blir for mye. Jeg passer selvsagt på, men han er godt vant til barn da vår eldste er 3 år og stadig har venner på besøk også. Hva er deres erfaringer med barn og hund? Hehe...NÅ snudde hun seg fra mage til rygg for første gang - det var tydeligvis moro gitt!!
Arya Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Heisann, Vi har også en pointergutt.. men han er bare 1 1/2 år.. og en liten frøken på 7 mnd.. Hittill har det gått kjempebra. Han virker mye mer interessert i henne nå som hun har begynt å leke og åle seg bortover gulvet mot hunden. Jeg lar dem ikke være alene i rommet, men lar han komme bort til henne og snuse når han vil det. Kommer også til å ha som en regel at buret hans er "forbudt" område for barn.. slik at vofsen har sitt eget fristed hvis det blir for mye barnebråk.
Arya Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 ps, må bare spørre.. hvordan syns du det er å ha 2 små barn og hund?? Er det mye jobb? Med tanke på å hente i barnehagen, spise middag, legge barna - også lufte en pointer som trenger en god del mosjon...
heldigec Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. desember 2007 Så gøy med flere pointer-eiere her!! Jeg elsker den hunderasen! Foreløpig har vi jo ikke fått prøvd oss med 2 barn i barnehagen og hund etter som jeg fortsatt er hjemme.....men det blir vel sånn som vi hadde det med førstemann. Vi har hage og slipper hunden bare ut for å luftes der (både morgen og etter jobb), så får han en tur etter middag (gjerne i bånd 10-15 min bare). Han er ikke bortskjemt med mye tur og er vant med å luftes i hagen. Cluet er vel å ikke tillegge dem vaner med mye tur om ikke man klarer å gjennomføre det...er i alle fall min erfaring etter 4 pointere :-) Jeg synes ikke de er så krevende som mange tror. Blir litt som man gjør dem til. Han får selvsagt en skikkelig løpetur i ny og ned men ikke hver dag. Og han er en lykkelig og avbalansert hund likevel :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå