phantomet Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 og se alle juleforberedelsene fly ut gjennom vinduet er ganske spesielt. Phantom-mannen har mer enn nok å gjøre med den daglige oppfølgingen av ungene, litt jobb på si og et hus som helst ikke skal graves ned i rot... Heldigvis klarte jeg å få noe gjort før formen ble dårlig. Det henger røde gardiner i vinduene, adventsstjernen henger i det store vinduet, røde puter i sofaene og mange telysholdere står plassert rundt omkring. Vi har bakt pepperkaker til ymse figurer, noen av dem er fremdeles uten pynt for Måkas glede.Damene jeg skule dele julebakstopplegg med er informert om at phantomet ikke baker noe i år, men det skulle visst bli noen kaker på oss likevel... Phantom-mannen går i surr når det gjelder hvor mange lys som skal tennes i adventsstaken, så han tenner aldri flere enn de han ser er brent tidligere. Systemet med kalendergavene til ungene er såpass innarbeidet at selv phantom-mannen klarer å gjennomføre dette hver dag...*smiler* Idag kommer de store barna hit en dag forsinket. Opprinnelig skulle phantom-mannen vært på jobbreise, men den ble avlyst av åpenbare grunner. Mammaen til de to eldste hadde laget planer for gårsdagen, så da var det fint for alle at de ble der en dag lenger. Hverken barna eller eksen vet om familieforøkelsen enda. Hvor lenge vi klarer å holde det skjult er vanskelig å si...Men håper at vi klarer det til lillejulaften feiringen vi skal ha med alle sammen her. Phantomet er midlertidig syk... Mandag skal vi på tidlig ultralyd. Greit å vite om det står bra til der inne, før barna blir involvert. Ellers så håper jeg at dere alle har det fint, at dere koser dere med forberedelsene til jul, fremfor å stresse som gale. Klem klem fra en sliten
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Uff og huff... Ikke godt å være deg. Men sånn går nu dagan..... Vi får håpe at du kommer deg gjennom dette svangerskapet med noen kilo i behold. Alt blir mye bedre bare babyen kommer. For det slutter vel etter fødsel??? Jeg har bare en pause i lesingen, kan ikke tenke meg noe tørrere enn å lese om mikroprossesorer og alt mulig rart som datamaskinen inneholder. Så jeg trener heller litt på touch metoden jeg..... Jeg tar også juleforberedelsene med ro. Gaver er jeg ferdig med. Og det er for tidlig å vaske huset.... Våre hybelkaniner er jo tilbake igjen lenge før jul da. Ellers burde vinduene fått en runde, men nå er det jo minusgrader og da går det ikke. Ribbe, pølse og medisterkaker er bestilt hos slakteren. Litt innkjøp må jo gjøres... Kanskje jeg skal gjøre det i dag??? Og vips var jeg ferdig med det også. Så phantomet har en litt kraftig mageinfluensa fram til lille julaften.. Slett ikke dumt. Jeg hadde heller ikke fortalt om svangerskapet med Knerten før jeg måtte begynne med krykker.... Fikk et forklaringsproblem da... Lykke til videre, håper ukene går fort for din del. For min del kunne de gått litt saktere. For jeg henger litt etter i lesingen. Forrige uke og deler av denne har vært preget av kaos. Ikke hos oss, men hos mamma.... Men det er en helt annen historie.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Mannen får vist sine beste sider nå i juleforberedelsene og det er jo fint at han gjør det på strak arm:-) Om for få eller mange lys tennes betyr jo rett og slett ikke noenting:-) Spennende med ul til uka da - krysser alt jeg har for at alt står bra til der inne:-) Jeg er en virvelvind hele døgnet nå føler jeg, men føler ikke stress.........ennå;-) Tur i helgen og siste innspurt til uka - og vips så skal jeg kose meg en hel uke med familie og venner og masse god mat!!! Jippi:-) Fortsatt god bedring, håper det sklir fort over! Klem
dritgrei hei hei! Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Jeg håper du har relativt gode dager der lettere henslengt og kvalm på sofaen.... for så lenge du klarer å holde oppkast unnavei, så er det god trening i å ligge å se på at resten av familien holder på.... uff jeg skjønner godt hvor fortvila det er å ikke fungere... selvom jeg aldri har vært innlagt på sykehus pga dette her, har jeg kjent på fortvilelsen av å ikke få til det jeg vil, og det er grusomt! Alle gode tanker til deg i dag også! klem klem klem
Travelmor Skrevet 14. desember 2007 #5 Skrevet 14. desember 2007 Du må ha lykke til med ultralyden! Så håper jeg at hemmeligheten forblir en hemmelighet lengst mulig, selv om det er vanskelig når du er så dårlig. Veldig lang matforgiftning eller omgangssyke.. Håper sofaliggingen har noen positive sider, selv om det er det siste stedet vi ønsker oss når vi ikke har noe valg. Du kan jo i alle fall skrive lister til mannen din, innlegg til oss ++. Virker som du er flink til å planlegge og organisere. Så dette går nok også bra, Klem og ønske om en mindre kvalm dag..
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #6 Skrevet 14. desember 2007 Huff har det allerede starta...håpte du skulle slippe unna jeg...Jula kommer likevel den og ungene kommer nok til å kose seg glugg i hel uansett om du har fått gjort det du tenkte eller ikke.Å ligge på sofaen å se på alt en skulle gjort og ville ha gjort er ikke mye gøy.Husker det enda litt for godt. Uansett sender deg en stor god bedrings klem og lykke til på tidlig ul. Stor klem fra
Plutseliten :) Skrevet 15. desember 2007 #7 Skrevet 15. desember 2007 Håper formen er bedre og masse lykke til på mandag! Det blir spennende ) Det er sikkert ikke lett å måtte bare ligge der,når man helst vil opp og rundt å ordne. Flott du har en så flink mann som virkelig stiller opp og fikser det som skal fikses. Og trøst deg med at neste år blir alt anderledes.Da har du halvårs nurket liggende der )) Oppmuntringsklemmer
Gummelillan Skrevet 16. desember 2007 #8 Skrevet 16. desember 2007 Stakkars deg, dette høres ikke godt ut! Men selv om du ligger utslått på sofaen er det noe som sier meg at du likevel har mer kontroll på julen enn en del andre av oss ;-))) Men du, lov meg at jeg snart får lov til å hjelpe dere da?! Kanskje dere skulle trenge en hjemmelaget iskake til dessert i julen...?
Maud Skrevet 16. desember 2007 #9 Skrevet 16. desember 2007 Uff, stakkars deg. Hadde virkelig unnet deg å være i bedre form denne gangen. Jeg krysser fingrene for deg i morgen og håper å se et innlegg fra deg som forteller at alt så bra ut. Da kan dere fortelle den hyggelige nyheten på lille julaften.
dritgrei hei hei! Skrevet 16. desember 2007 #10 Skrevet 16. desember 2007 hmmmm at du ikke har vært her inne på en stund, lover ikke godt.... Jeg håper med alt jeg har, at hverdagen går sin gang uten at du blir så syk som du var sist! Jeg håper det så inderlig! Jeg tenker på deg masse masse, og skal hilse fra dritgreimannen! god klem fra
Trollmora Skrevet 17. desember 2007 #11 Skrevet 17. desember 2007 Så kjipt å bli liggende og være så dårlig. Jeg vet litt om hva du går gjennom og jeg føler med deg. Jeg hadde tross alt bare en å ta vare på 2.gangen, og han var jo litt eldre enn Måka er nå. Det høres uansett ut som om du har god kontroll på juleforberedelsene, så jeg tror nok det blir en koselig jul i phantomhulen. Dagen i dag blir spennende med UL av lille nurket. Håper du får en grei tur ut av huset og at du ikke blir kjempedårlig av å måtte være i vertikalen. Stor klæm fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå