Gå til innhold

Skal igang med IVF og har et spm ifm sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i gang med IVF over nyttår, og lurer på om hvor mye dere har vært sykemeldt. Vi må kjøre i drøye 4 timer hver vei for å komme til behandlingsstedet. Mannen min har også en arbeidsgiver som ikke vil gi ham lønn når han er borte hele dagen fra arbeidet, selv om det er i forbindelse med behandling på sykehus.

Har dere ifm IVF hatt problemer med å få sykemelding til deg og samboer/mann? Hvor mye har dere vært sykemeldt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av oss har vært sykemeldt noe.

Har ikke sett noe grunn til det...

På Riksen får man 4 dager sykemelding rundt uttak og innsetting,

men man klarer seg fint uten.Kommer selvfølgelig an på hva slags jobb man har da!!

Er det mye fysisk er det nok greit å holde seg i ro noen dager.

Hvis dere bor langt unna kan dere ta BP og UL på hjemstedet.

Har man krav på fri med betaling?

Er jo frivillig og ikke livsnødvendig behandling,synes ikke det var så rart jeg..

Men du får nok sykemelding hvis du ber om det.

Skrevet

I det offentlige har du rett til lønnet permisjon når du skal til spesialist, men det gjelder nok dessverre bare deg? Litt forskjellig praksis i det private.

Hvis dere blir stresset så kanskje dere har litt ferie tilgode? Uansett, ulønnet permisjon har alle krav på, også din mann. Lykke til !!!!!!!!!

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt, men dette pga at jeg har hatt mye privat også som har vært ekstra.

kommer vel litt ann på løpet og hva slags type jobb du har kanskje... :)

lykke til uansett :)

Skrevet

Jeg har fått sykemelding av fastlegen min. Det å være i behandling med ass befrukting er sykemeldings grunn, og arbeidsgiver er plikitg til å betale de første 16 dagene. På Aleris kunne jeg også få sykemelding 100% under rugeperioden om jeg ønsket det. De anbefaler at vi har det best mulig med oss selv. Jeg sitter "bare" på regnskap, men har det utrolig hektisk og er 50% sykemeldt ut året. Skal teste 2. juledag. Dette er vårt 4. søsken forsøk, og jeg har vært sykemeldt 20% de andre gangene fra spaystart til slutt.....

Du må gjøre det som er best for deg. Lykke til.

Skrevet

Hei.

Jeg fikk velferdspermisjon for sykehusbesøk for kontroller før uttak og innsett. Disse trenger strengt tatt ikke mannen å være med på, men selvfølgelig godt å ha noen med som støtte. Jeg bor og jobber i same by som sykehuset så jeg trengte kun timer av gangen. Jeg var sykmeldt 3 dager rundt innsett og uttak. Hvis mannen din skal få sykm må han nok gå til fastlegen sin.

Samboeren min jobber shift så vi fikk det il uten at han måtte få sykmelding eller permisjon.

Lykke til.

Skrevet

Hei (kort svart herfra). Du får sykmelding, bare å be om. Mannen din kan bruke egenmelding. Hvis han er i en IA-bedrift kan han bruke enkeltdager, man har 12 dager i året (tror jeg). I IA-bedrifter kan man bruke opptil 8 dager sammenhengende også. Ikke alle bedrifter gir velferdspermisjon, det er opp til bedriften å avgjøre. Lykke til. (må haste videre)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...