hildus Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Jeg skal på kontroll og samtale på Ullevål i dag for å sette i gnag før termin. Jeg har termin 26 desember, men er veldig plaget med bekkenløsning. Er av dem som ikke kan gå mange meterne. Har hatt bekkenløsning i alle mine tre svangerskap og har dette svangerskapet vært sykelmedt siden uke 8. Jeg var samme runden med Ullevål sist svangerskap, og ble til slutt satt i gang 10 dager på overtid!!!!! Jeg hadde da helt fint blodtrykk, masse fostervann og babyen hadde det fint. Denne gang har jeg masse fostervann men valdig mye vann i kroppen, 3 står det på skjema. Legen fant dessuten proteiner i urinen og blodtrykket hadde økt........ Det jeg ønsker mest av alt er å bli satt i gang i dag siden den lille er helt ferdig og jeg er dedd for ettervirkningene det vil ha for meg å gå med bekkenet mitt særlig lenger. Bruker mange mnd etter fødsel før jeg er klar for en trille tur, og har aldri vært symptomfri de siste 6 årene, så jeg vet hva jeg snakker om. Har noen erfaringer med å bli satt i gang før termin, hva var de magiske ordene ofr å overtale ett vanskelig personale på ullevål????
2 søte små:-) Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Jeg skal på Ullevål nå, blir kanskje satt i gang i dag. Grunnen er at blodtrykket hadde økt. Hadde på mandag 94 i undertrykk i tillegg vann i kroppen, kun 1 på skjema. Håper jeg kommer til en lege som vil sette meg i gang, man vet jo aldri. Vet desverre ikke de magiske ordene, men har fått beskljed om å virke veldig bekymret:-) (dersom de vil asvvente noen dager til) Jeg har forresten termin 18 desember.' Ønsker deg lykke til og håper du møter en omtenksom lege der!!
hildus Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2007 Kanskje vi sees i gangene da. Legen min sa at jeg må være veldig tydelig på hva jeg ønsker denne gangen og ikke ta et nei for et nei!!
jento 1980 Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 De prøvde å sette i gang fødselen min tirsdag pga store smerter i beina. Jeg var heilt umoden og belastningen vart for stor for at jeg ønsket å fullføre igangsettingen. Når de setter igang har de en skala som de gir deg poeng ut i fra modning, dersom du ikke er moden da. Jeg fikk 1 på skalaen, og 24 timer med skikkelige menssmerter fikk jeg 5..så da valgte jeg å avbryte, hadde ikke hatt sjanse til en fødsel etter å ha hatt slike smerter i gjerne 1 døgn til. Dersom du e moden er det mye lettere og mindre smerter med å sette i gang fødselen, da kan de ta vannet eller sette deg på drypp. Jeg hadde ingen problemer med å få prøve igangsetting, det var faktisk legen som foreslo det, pga at jeg skulle slippe gå med smerter mer. Håper det d\gikk bra for deg.
2 søte små:-) Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Nå er jeg tilbake etter flere timer på Ullevål. Blodtrykket har steget ytterligere, men har ikke proteiner i urinen. Fikk 3 på skalaen de bruker, så helt moden. Hadde det vært ledig kapasitet på føden i dag hadde jeg blitt satt i gang - nå må jeg vente til mandag for ny kontroll. Prøvde å protestere, men da fikk jeg kun tilbud om å ligge inne til observasjon, så valgte å dra hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå