Gå til innhold

Grøt og mindre tissebleier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte med grøt på vesla for vel 2 uker siden, hun er nå oppe i en halv porsjon om dagen. Ellers får hun mm og litt mme når far passer henne.

De siste dagene har hun hatt så få tissebleier, ca 4-5 i løpet av en dag. Samtidig er bleia om morgenen ikke så tung. Hun bæsjer og i snitt hver fjerde dag. Er så bekymret på om hun får nok veske.

Hun viser ingen tegn til magevondt og sover greit på natten, bortsett fra at jeg ammer et par ganger.

Er dette tegn på at hun har fått lite veske i kroppen? eller er dette helt normalt når man begynner med grøt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Jeg merker iallfall at gutten min blir mer tørst nå som vi har begynt med grøt. Så jeg gir han vann av tutkopp til hvert grøtmåltid, og han drikker masse. Pupp får han så mye han vil ha, hele dagen - men blir vel en 4-5 måltider pga at han aldri har tid til å spise lenger.

Så du kan sikkert prøve å gi litt vann, det er ikke dumt å venne dem til å drikke vann uansett.

Når det er sagt, så er det vel 5 tissebleier som er minimum i løpet av et døgn, så du er jo innenfor den grensa, forsåvidt. Men væske er ikke dumt uansett, det motvirker forstoppelse også.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...