Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Her sitter eg da, og har fremdeles ikke klart å slutte å røyke. Har trappet ned fra 20 til 6 røyk for dagen. Men så står eg bom fast. Ønsker virkelig å slutte, men får det fa.. meg ikke til!! Er så sint på meg selv for at eg ikke har klart det. Har alltid sagt at når eg ble gravid, så skulle eg slutte på flekken. Men sånn har det ikke gått. Har nå kjøpt meg mentol røyk for å se om det kan hjelpe. Noen som har noen erfaringer med dette? Trenger virkelig noen gode råd nå, for eg vil så gjerne klare det.
LilleBanan blir storebror Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Er jo bra at du prøver vaffal- Ikke lett å slutte å røyke, gjort det selv å det var tøft. Men hva med å lese på nettsider om hva røyken gjør med bebisen i magen? Bivirkningene for den etc? Kansje dette skaffer enda mermotivasjon? Lykke til da:)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 hei..har selv vært i dine sko..og menthol hjelper ikke(det var det jeg røyket)men kjøp deg heller porsjonsnus.....får du nikotinsuge så suger du litt på en sånn...tilslutt er du kvitt røyken..og det er MYE lettere å slutte med snus...det gjorde jeg..under begge svangerskapene..Og forhåpentligvis blir du så kvalm av snus etterhvert at nikotin ikke frister i det hele tatt. STÅ PÅ!! :
maria isabell Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 dette klarer du helt fint:) og du er jo på så god vei allerede...kjempeflott at du har klart å kutte ned så mye:) kankje denne metoden er litt fæl,men du kan jo prøve...kankje du kan skremme deg selv til å slutte? les alt som kan skje med fosteret viss du fortsetter å røyke...eg har røyket i mangen år,men klarte faktisk å slutte helt da eg vart gravid...har du mann kan jo han slutte sammen med deg? det verste tidspungtet å slutte på er jo når en er gravid,ikke lett....når min tante sluttet tok hun alltid en gullerot da hun hadde lyst på røyk pluss at hun fylte dagene med 10000 ting slik at hun ikkke hadde tid å tenke på røyk...
SuperMoM <3 Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Jeg hadde det som deg,men var fast bestemt på at når røyk pakken var tom,så var det over og ut.jeg kjøpte meg en 10 pakning etter jeg var ferdig me den røyk pakken.. Da skjønte jeg at jeg ikke kunne holde på slik. Slutta helt opp,og hadde mange timer der det var like før jeg stakk på butikken og kjøpte mer.. måtte bare stå på og holde meg unna de som røykte de første dagene.. etter det forsvant røyk suget.og nå er jeg røykfri:) Bare vær sta,så klarer du det:) sørg for å ikke ha mer røyk og ikke ha noen som røyker rundt deg.Det går nok bra skal du se:) Tenke det på den måten at om du slutter helt,så går det raskere til du mister røyke suget enn om du kutter ned. Må bare si du har vært flink når du har klart å kutte ned da:)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 Når jeg skulle slutte for et par år siden leste jeg boka "Endelig ikke-røyker" av Allan Carr. Den hjalp veldig, den snur tankegangen din litt og du innser at det er faktisk hodet ditt som er det største problemet! Anbefales virkelig!! Jeg sluttet uten store problemer etter å ha lest den. Er veldig glad jeg sluttet da når jeg sluttet på p-piller, så var jeg røykfri når jeg endelig ble gravid. Er nok vanskeligere å slutte når man må, da føler man plutselig at man må ofre noe...
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #7 Skrevet 13. desember 2007 HI her. Takker for respons. Prøver å lese alt eg kommer over av skadevirkninger osv., men det har ikke hjulpet så langt. Har klart å slutte før, men sprakk etter 3 mnd. Det er mange år siden. Gikk jo helt fint da. Hvorfor gjør det ikke det nå? Burde jo ha den beste motivasjonen noensinne nå. Prøver å tenke om det er noe som som ligger bak, at eg rett og slett ikke er psykisk sterk nok akkurat nå. Har vært mye sykemeldt pga. kronisk intensjonshodepine, som ble verre etter at eg ble gravid. At det har gjort meg litt deppa, og at det kan være grunnen til at det skal være så mye vanskeligere nå. Var gravid for 4 år siden, og da sluttet eg helt uten problemer, men mistet i en MA i uke 11. Kan dette ha noe å si for motivasjonen? At eg er så fjern at eg tenker at det gikk ikke den gangen, hvorfor skal det gå bra denne gangen? Hva er vitsen med å slutte å røyke da? Bare tanker som eg slenger ut her, som muligens kan være med på å hindre meg i røykeslutten.
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #8 Skrevet 13. desember 2007 Jeg synes du er flink, jeg!! Før sju år siden fikk jeg en datter. Jeg greide ikke å slutte og røyke. Gikk ned fra 20 Prince til 3 Ultra mild om dagen. Tok tre trekk om gangen. Det funka fint. Uke 33 fødte jeg en nydelig bitte liten datter. Jeg hadde såå dårlig samvittighet for jeg trodde røykingen gjorde at hun kom så altfor tidlig. Den tidlige fødselsen kom av infeksjoner i urinveien. Jeg slutta to dager før hun kom ut fordi jeg ikke turde å bli bedt om å bli trillet ut for å ta en røyk. Ungen er frisk og rask og jeg var røykfri et år. Denne gangen gride jeg å slutte syv uker ut i svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #9 Skrevet 13. desember 2007 Skønner at du sliter med røykeslutt, men dette klarer du!!! Du er jo bra på vei allerede!!! Med hensyn til MA er sjansen for å oppleve det igjen MYE større om du røyker fordi blodtilførselen til barnet kan bli veldig dårlig. Hos røykere ser man ofte infarkter/koagulert blod i morkaka som gjør at baby får mindre næring og i verste fall kan dø... Så JA, det er en stor vits i å slutte å røyke
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #10 Skrevet 13. desember 2007 Prøv Hypnose.....det funker!!! gå inn på hypnoterapi.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå