Gå til innhold

Kan jeg skrive dette??? Ang ADHD brevet til nav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viser til brev som vi fikk fra NAV 10.12.07 a.n.g GRUNN/HJELPESTØNAD til 00000000 0000000

000000 fikk diagnosen AD/HD da han var 3 år.

Vi som foreldre fikk da valget om å la han begynne med medisiner eller ikke,legen mente han var for liten.

Vi takket nei til medisiner,og 000000 fikk tilbud å begynne i barnehage.

Dette ble en avlasting for foreldre og en mulighet for 000000 til å utfolde seg i lek med andre barn.

I August begynte 000000 i 1 klasse på 0000 skole,han trives godt.

Vi var på konferansetime i November og snakket med frøken ang ad/hd.

Hun ville gjerne at 000000 skulle følges opp av skolen,hun mener at han har vansklig med å følge med i timene.

Neste oppfølging på skolen begynner i Mars/April 2008.

Han er en aktiv gutt dette medfører en del ekstrautgifter til klær og sko,og vi mener at000000 trenger den støtten han kan få.

Er dette helt på tryne ??? jeg kan ikke fordra å skrive slike brev :(

Rett gjerne på meg hvist dere vil :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha argumentert enda bedre på hva det er som gjør at han trenger støtte til f.eks klær. Hva gjør han? Hvordanslites klærne? Hvor lenge har du feks en utedress osv. Hvor mye større er den økonomiske utgiften for deg pr mnd pga hans diagnose. Alt du har skrevet er veldig bra, men du må nok være enda mer overbevisende tror jeg ( uten at jeg har noe greie på det altså)........

Lykke til da...:-)

Skrevet

Hadde jeg vært saksbehandler hadde jeg tenkt at det finnes da tusenvis av aktive barn både med og uten ADHD som sliter på klærne, og trykket AVSLÅTT med en gang.

Beklager.

Og da må jeg fortsette med å spørre. Er det virkelig grunn nok for grunn-/hjelpestønad?

Skrevet

Enig med skravlemamman. Hva er det som gjør at gutten har større utgifter til klær og sko enn andre barn? Svaret på det må du prøve å få med i brevet. Er det ikke derfor du søker også, dvs at du søker om støtte til klær og sko? Da bør en argumentasjon og gjerne dokumentasjon for dette behovet være hovedfokuset i brevet.

Skrevet

Må jo bare få med at dette er en stønad som vi mottar nå.

Men de skal vurdere alt på nytt.

Men jeg har jo ingen kvitteringer på hva jeg kjøper til han av klær sko osv...

Skal jeg da liksom skrive en historie om hvordan gutten har vært i 3 år??

Skrevet

Jeg leste tråden din i går.

Jeg ville ha presisert mer hva læreren hadde sagt og også gått dypere inn på hva som skal skje i mars/april. Var det ikke ny utredning det var snakk om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...