Glorie Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Var hos helsesøstra i går ho kommenterte at lillegutt er flatere på høgre siden av hodet. Dette kommer av at han har det som sin favoritt side når han ligger. Fikk beskjed om at jeg må passe på å bytte side når han sover. Men det er ikke så lett når han helst ville ligge med høgre sida ned. Har litt panikk nå om han kommer til å få skeivt hode når han blir større. Noen med erfaring??
heldigec Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Jeg rullet et teppe og la under kroppen hans på den siden han var skeiv så han "måtte" snu seg andre veien. Hvor gammel er han forresten? det retter seg ofte endel når de begynner å ligge mer på magen på dagtid, men det er lurt i hjelpe litt på vei.
Glorie Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2007 Han er tre måneder. Har prøvd å legge noe slik at han må snu seg andre veien men han finner ikkje roa slik som han gjer når han ligg på favorittsida. Men må vel berre fortsette å prøve da slik at han ikkje får det rare hodet.
Mamma til to tette Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Hei Glorie, Vi hadde gutt med skeivt hode, det oppdaget vi rundt 2 mnd. Jeg vil sterkt anbefale deg å få hs til å henvise deg til fysioterapeut. De kan finne ut om det bare er favorittside eller om gutten din har noen spenninger i nakken. Vår gutt hadde kun en sterk favorittside og vi fikk mange øvelser så vi kunne hjelpe ham til å "knekke" favorittsiden. Det er lurt å ta tak i for det viser seg at babyer med favorittsider blir treigere med motorisk utvikling som å ligge på magen, rulle osv. Vi la inn masse innsats og rundt 4-5 mnd var han bedre. Men han var treigere med å komme seg på magen, rulle osv så det har vært godt å bli tett fulgt av fysioterapeut. Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå