Gå til innhold

Er det "harry" med julebrev?


miren med spiren og lillegutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år er året da jeg hadde planlagt å skrive mitt første julebrev. Jeg er gift på andre året og vi har fått en liten gutt i høst, og tenkte det at familie og venner syntes det var kjekt med en hilsen fra oss der vi forteller om hva vi driver med, samt noen bilder.

 

Men, nå har jeg lest i to magasiner der to spaltister skriver om disse julebrevene. De rakker skikkelig ned på det, og beskriver det bare som at folk vil sende ut for å fortelle om hvor lykkelige de er, og alle feriene og hvor flinke barna er...

 

Vet ikke jeg, men jeg syntes det er koselig å lese hvordan familie og venner har det? Det er jo ikke så ofte vi snakkes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er kjempekoselig å få julebrev!

 

De spaltistene er sikkert sjalu for at de ikke får julebrev, og prøver derfor å gjøre det sånn at ingen andre får heller. Hehe.

Skrevet

Beklager...men jeg vil heller ha et julekort der det står skrevet 10 ord til meg personlig enn et "massprodusert" julebrev på 2 A4 sider....

Hvis jeg får fra noen som står meg nær, så vet jeg jo det meste allerede, og om det er fra noen fjerne bekjente, så gir jeg i grunnen blaffen i om de har fått ny valp, har vært i Marmaris eller om poden har lært å sykle.

 

Hva med å legge det på en passordbeskyttet hjemmeside, og sende ut personlige julekort med passord til siden deres hvor de som vil kan gå inn og lese mer om dere?

Skrevet

Jeg har skrevet julebrev i 4 år, og kommer til å fortsette med det... Jeg synes selv det er mest koselig å få julebrev selv, da kan jeg sitte å lese og får vite mer om hva som har skjedd siste året med venner og dems familier. Det er som med deg, ikke så ofte vi snakker med alle sammen, tiden strekker ikke til uansett, og derfor er det ekstra morsomt å lese. Legger jo inn bilder i brevet også =))

Skrevet

Håndskrevne julekort er jo ikke masseprodusert. Haha.

 

40 julekort med personlige hilsner, da hadde jeg heller droppet å sende altså.

Skrevet

Åh, er det harry? Jeg har tenkt å lage et sånt julebrev, litt om oss alle, og masse fine bilder. Vet bl.a. at min manns 90-årige, fjerne slektning synes det er kjempekoselig å sitte og se på bildene, om og om igjen. Og så er det f.eks. en gammel venninne, som jeg så og si ikke har kontakt med mere.... Men hun er ikke heeelt ute av livet mitt for det.....

Hvis jeg mot formodning, får sendt et sånt brev til noen som ikke liker det, regner jeg med at de vet hvor søppelbøtta står! (Og jeg besøker jo/ringer til folk, selvom jeg sender julebrev).

Skrevet

Godt å høre det ikke bare er meg som syntes det er koselig å få julebrev! Da skal jeg prøve å bli ferdig med årets brev, mista litt av gnisten etter å ha lest i de to magasinene. Tenkte å sende det sammen med takkekortene fra dåps- og fødselsgaver.

Skrevet

Har ikke noen veldig formening om disse brevene, men det stemmer vel det som disse spaltistene skriver, i alle fall til en viss grad. Man skriver jo bare om de hyggelige tingene, står ingen ting om at faren faren min har prøvd å ta selvmord, moderen sliter med hjertet, jeg har abortert to ganger i år, lillesøstra mi er blitt arbeidsledig og svigemors brystkreft. Blir vel kanskje litt vel overfladiske og glansbildeaktige disse brevene for enkeltes smak....

Skrevet

Isåfall er jeg harry for jeg har akkurat sendt ut julekort med 'masseprodusert' julebrev oppi... og har fått mange hyggelige tilbakemeldinger på det. De siste årene har jeg ikke skrevet julebrev, men gjorde det en periode tidligere. Og det ble også skrevet det året min mor døde, og da skrev jeg om det også, selv om det var en skyggeside av livet. Synes det er koselig å bli oppdatert på hva folk har gjort siden sist, er ikke alle jeg kjenner som jeg snakker med så ofte.

Skrevet

Men ville man skrevet om disse tingene uansett til gamletante Augusta som bor 50 mil unna som ønsker seg bilde av lillegullet?

Skrevet

Det kommer veldig an på hvordan det er skrevet synes jeg. Det er koselig å bli oppdatert på hvordan familie og venner har det. Men synes det blir teit dersom det er skikkelig skrytete, hvor det bare står om den nye flotte bilen, den rådyre ferieturen, forfremmelsen på jobben og ledervervet i en eller annen forening, hvor flinke de er med veldedighet osv..

Skrevet

Dette året har vi mistet 2 av guttenes oldemødre og det var en naturlig ting å ta med i brevet (dette masseproduserte) Så det er jo ikke et rent skryte brev.. (fra oss ihvertfall) men selvfølgelig tar jeg også med at vi fikk en baby og niese =) men for meg blir ikke det å skryte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...