Prish Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Er det forventet at de skal få noe igjen? Hun har fått julegaver av folk som jeg nesten ikke kjenner og som jeg aldri har utvekslet gaver med før. Kjempe koselig at de vil gi henne ting, men i år har jeg forbanna dårlig råd og ikke nok til å gi noe fint til de nærmeste engang. Føler meg litt teit nå. Er første året med barn, så jeg er litt usikker på dette punktet. Hvordan gjør dere det?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Vi gir kun til venners barn. Dette begynte vi med når vi hadde kjempe dårlig råd og hvert år etter det har vi fortsatt med det. Så det hender jo at guttene får gaver av venner som ikke har barn, da gir vi ikke noe tilbake. Vi kjøper gaver til 30 personer og det er mer enn nok!!! Synes ikke vi skal blakke oss heller bare for at vi skal kjøpe gaver til alt av venner =)
LivetErEnLek Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Send dem et julekort med blide av den lille :-) De aller fleste gir ikke julegaver for å få, men nettopp for å gi, og unger er jo så stas å kjøpe til også.
Mammapudding Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Jeg kjøper gave til de jeg alltid har kjøpt gave til..Det er selvsagt kjempekoselig at folk jeg har mindre kontakt med har lyst å gi Leah julegave, men jeg har et ekstremt stramt budsjett til jul, så kan ikke gi gave til de som jeg knapt har kontakt med. Når jeg gir gave til en baby, så forventer jeg heller ikke å få noe tilbake:)
Kyosanim Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Så lenge det ikke er avtalt på forhånd at dere skal utveksle julegaver syns jeg ikke de bør forvente å få noe igjen. Opplevde det i fjor at datteren min fikk gaver uten at jeg kjøpte noe i gjengjeld. Hun ene ble nok litt "snurt" over å ikke få noe igjen. Mulig det er lite omtenktsomt av meg, men jeg syns det bør avtales på forhånd. Men selvfølgelig er det kjempekoselig hvis noen har lyst til å gi babyen din en julegave:)
mamman til to gutter Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 Jeg har gitt gaver til venninners barn før jeg fikk barn selv og har aldri forventet å få gave igjen. Men hvis du har laget julekort med bilde og har mulighet for å gi det tilbake, så er det alltid hyggelig, men ikke nødvendig når du har dårlig råd:-)
Gjest mphs Skrevet 13. desember 2007 #7 Skrevet 13. desember 2007 Vi har kun sendt takkekort med bilde til de som har lyst til å kjøpe gave til jenta vår men som ikke er med på gavelisten vår. Slik har vi gjort det hele tiden.
Prish Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. desember 2007 Det er sant. Jeg hadde ikke tenkt på å få noe igjen. Ja, det er jo jul og det handler om å gi. Er moro for de små. Takker for svar )
sveis Skrevet 13. desember 2007 #9 Skrevet 13. desember 2007 Tviler på at de forventer å få igjen noe. Er vel bare at de syns det er artig å gi til henne. Jeg var den første blant mine venner som fikk barn, og da fikk hun gaver fra alle. Var kun ei av de, som hadde stilt mye opp som barnevakt, som fikk tilbake. Men da som en takk-for-at-du-passa-meg-julegave, ikke fordi hun fikk gave fra henne. Den store skrekken min den gang var "Hjelp! Hva når alle får barn? Skal alle gi til alle da?". Men det dabba heldigvis av etter et par år. Når er det kun jeg og bestevenninna mi som gir gave til hverandre og hverandres barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå