Gå til innhold

Noen som veit litt om saanne ergometersykler osv..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tjohei,

lurer paa om det er noen som skjönner hva jeg mener, og kan hjelpe.

Saa vidt jeg veit finnes det (minst) to typer sykler;

1) En som nesten spinner rundt paa egenhaand, etter et par sekunder virker det som om sykkelen fölger din fart + litt til, saa om jeg begynner i 10 km/t saa gaar pedalene rundt nesten paa egenhaand i 12 m/t, saa kommer jeg opp til 12 og da gaar sykkelen i 15, og tilslutt maa jeg liksom sykle i 10.000 km/t fordi "hjula" gaar nesten rundt paa egenhaand og jeg maa ikke ta i i det hele tatt, bare sykle forterer og fortere..

2) Vanlig "sykkel" som jeg maa ta i for hver gang jeg traakker paa pedalene, og saa fort jeg stopper, stopper "sykkelen" ogsaa.

Jeg vil saa klart ha nr.2, men det virker som om alle sportsbutikker bare har nr.1. Jeg VEIT at det finnes to typer, og at dette IKKE er noe man justerer paa selve sykkelen (selv om man kan justere motstanden ogsaa da).

La merke til at de jeg har sett i butikkene er "magnetiske", er det da noe annet jeg vil at min skal hete..?

Sorry at jeg forklarer meg som en lukket bok.

Takk for hjelp :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte en "nr.2" i en bodybuilder-butikk i Oslo, (jeg husker ikke hva den heter), for noen år siden. Den var,(jeg aner ikke hva det vil si), "magnetisk". Men den kan man justere tyngde på, og den har et display, som bl.a. viser hvor langt du har syklet, i 100m.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...