nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Brente mandler: Ingredienser - 500 g mandler - 0,5 dl vann - 150 g sukker - 1 ss smør Legg mandlene utover i en langpanne, og rist dem i ovnen ved 200 grader i 10-12 minutter. Rør i mandlene av og til. Bland vann og sukker i en kjele. Kok opp og la sukkerlaken koke i 2-3 minutter. Ha i de ristede mandlene. Rør hele tiden til sukkeret rundt mandlene krystalliseres, og mandlene har fått et "grått” utseende . Rør videre til sukkeret smelter igjen og får en jevn, pen karamellfarge. Bruk ikke for sterk varme. Sukkeret må ikke bli brent. Bland i smøret. Smør benkeplaten med soyaolje. Hell blandingen på bordet. Ta mandlene fra hverandre. La dem bli helt kalde. Oppbevar dem i tett boks på et tørt sted.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2007 kan jeg ha flutende margarin i da? eller ordentlig smør?
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 har aldri brukt flytende margarin... men hvis det smelter på samme måte som vanlig smør går det sikkert bra )
lengter daler ned i skjul... Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. desember 2007 blir de litt sånn ruglete eller helt jevne og blanke? mange rare spørsmål gitt! hihi!
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 mine blir litt hvite, faktisk ) litt sånn brungråhvit... ikke blanke, men utrolig gode!!!! har vært flere her inne som har anbefalt samme oppskrift, og i fjor var det moren til en venninne av sambo som ringte meg lille julaften for å få oppskriften. hun venninna hadde fått en liten pose av sambo.
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #7 Skrevet 13. desember 2007 Tenner et bål i hagen, hiver på en kilo mandler og slukker dritten med en bøtte vann! Sorry, er helt fjollete i dag. Har fri og skulle vasket hus, men her sitter jeg og dibber til langt på dag.
lilleღpersille Skrevet 16. desember 2009 #8 Skrevet 16. desember 2009 Jeg brukte din oppskrift nå faktisk. Litt stor porsjon, så jeg halverer den nok neste gang. Kjempegode! Mine ble faktisk mørke kastanjbrune.
lilleღpersille Skrevet 16. desember 2009 #9 Skrevet 16. desember 2009 Ha ha! Ser nå at innlegget er fra 2007:) Ja, ja, greit å forfriske litt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå