;o). Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 I min familie har vi alltid gått rundt juletreet og sunget julesanger, før pakkene. Både hjemme hos Mormor, hos Farmor & Farfar, og hjemme hos oss selv. Helt fra jeg var liten, (OK, det var litt treigt da jeg var ten-åring...), har det gitt meg julestemning over alle andre ting. Men i familien til mannen min er det ikke vanlig. Jeg har nesten inntrykk av at de synes det er litt teit.... I år skal vi ha juleaften hjemme hos oss, og jeg har sååå lyst til å føre julesang-tradisjonen videre. Jeg mener, man trenger jo ikke gå andektig rundt og synge salmer, man kan da godt hoppe rundt til "musevisa" eller noe sånt. Men er det bare jeg som er supersær og gammeldags?
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Nei! Jeg syns du skal holde på den tradisjonen. Vi går også rundt juletreet, men hos oss gjør vi det 1. juledag for da har vi stort familieselskap. Og vi tar helt av! Først de gode, gamle julesangene. Mor på piano, vi må jo ha komp. Så er det full fyring med musevisa, på låven sitter nissen, vi vasker golv og så gjør vi så og til slutt blir det en lang rekke som dundrer gjennom huset, syngende, hylende, snublende og leende.Tenåringene viser tydelig at dette er skikkelig døll og lamt, men når vi kommer til finalen så glemmer de både å være kule og kontrollerte. Kjempegøy! Farfar parkerer rullatoren og går så det griner! Ungene har jo øvd på julesanger på skolen og i barnehagen, hva er vitsen med det om vi ikke synger? ÅÅÅÅÅ! Jeg gleder meg til jul!
Nickeguri Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Jeg har samme erfaring som deg; jeg er vant til det fra min barndom, noe mannen min ikke er. Vi skal ha jula hjemme hos oss i år med familien fra begge sider. Og i år skal vi gå rundt juletreet! Det er en tradisjon jeg har lyst til å føre videre.
;o). Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. desember 2007 Da får jeg prøve å trumfe det gjennom på en pen måte, he, he. Det er rart, det der med juletradisjoner. Vi har aldri hatt julenisse, det har de pleid å ha i mannens familie. OK, sålenge ikke lillegutt blir vettskremt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå