Gjest Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Mimmi laget totalt kaos..skulle ikke ha på glitter,hylte og bar seg. Ville ikke bli båret i toget, heller ikke gå. Hun skrek og hylte så mye at alle de andre barna stirret på henne m store øyne. Jeg hadde med meg lillesøster på 4 mnd så jeg kunne ikke løpe etter henne heller. Etterpå da vi skulle spise ville hun ikke sitte stille, skulle bare stikke av. Enten ut eller inn på en av de andre avdelingene. Hun er jo bare 20 mnd men jeg ble litt flau og fortvila over henne i dag, alle de andre var så greie...
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Det ble nok litt for mye for snuppa di i dag. Og når du må passe babyen, blir utfordringen større. Du skal i allefall IKKe være flau over henne og sammenligne henne med andre barn. I en slik situasjon er det ikke så mye annet å gjøre enn det du gjorde. Hun er bare 20 mnd og forstår ikke settingen med mørke, foreldre, lys og boller i en salig blanding. Syns du skal snakke med henne i ettermiddag og si at du forstod at hun syns det ble litt skummelt på Lucia feiringen i dag, men at det er helt greit.
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Nei, det er ikke så lett når de er så små. Skjønner jo ikke helt hva som foregår =) I fjor på Lucia var min eldste 2 år og jeg var høygravid (termin 2. januar) Han nektet å gå og jeg bar han rundt og rundt. Rett før jeg gikk i dørken... De andre tenker nok ikke noe over det - ikke bry deg =)
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 ja,tenkte at hun sikkert ikke forsto noe stakkar. Men hun virket ikke redd, ble bare veldig sint siden hun ikke fikk leke osv. Hun er veldig trassig for tia, alt er "skal" og "min", kaster seg i gulvet med en gang hun får et nei og er veldig veldig ofte sint for tiden. Hun har aldri villet sitte stille i fanget mitt,håper det er normalt... ;-), blir litt bekymret av og til siden hun er så vill
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Huff da, noen dager har de bare bestemt seg for å være sta.. Kanskje hun ble utilpass pga at det ikke var som vanlig,mange barn som er sånn, deriblandt kan mi være sånn.. Hun er sånn at vi må levere henne før frokost,da er alt greit,men leverer jeg etter engang i blandt,når alle barna er i lek så bli hun utilpass og vil bare hjem igjen. For da er det ikke sånn som det pleier. Noen barn liker at hver dag er lik:)
Vipsenmamma Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 Kunne hun ikke bare få slippe da? Det er jo ikke sånn at så små barn ønsker seg Lucia-feiring. De aner jo ikke hva det er. Det er noe foreldrene og de større barna dytter på dem og som ikke gir de noe særlig mening. La de minste få slippe maset hvis de ikke vil. Helt greit.
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #7 Skrevet 13. desember 2007 Heeelt normalt. Vi leverte mini i barnehagen i dag, og sa at de kanskje ville få problemer med å få på han glitter og skjorte. Han ville ikke ha noe av det hjemme. Helt normalt, han hører til størstedelen av ungene i den alderen. Og han er bare 4 mnd eldre enn din. Og han er også vill, sinna som bare det når ikke han får det som han vil, alt er "min", alt er "nei", hyler og skrivker til tider. Det er utviklingen, de viser at de er begynt å løsive seg litt. Og så har hun en liten søster (?) som tar mye av oppmerksomheten til mamma, og da er det ekstra stas å få oppmerksomhet, selv om den er negativ. Ikke vær flau, dette er helt normalt. Klem til deg fra en som synes du er kjempesterk :-)
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #8 Skrevet 13. desember 2007 åhh,takk=) Godt å høre at oppførselen hennes er "normal", jeg blir overasket over hvor mye vilje det er i denne jenta og så er hun aldri i ro, leker og løper rundt hele tiden. Snart har jeg to som ruller på gulvet i sinne ;-) Merker hun ofte gjør alle tingene hun ikke får lov til hjemme når hun har en dårlig dag og det må være for å få oppmerksomhet. Blir kanskje bedre når hun begynner å snakke?=)
Skravlemamman Skrevet 13. desember 2007 #9 Skrevet 13. desember 2007 Dette opplever vi alle:-) Kjenner følelsen av maktesløshet ja....he he...., ikke dagen hennes i dag da..., kanskje litt sjalu på lillesøster om dagen også eller?
Alba44 Skrevet 13. desember 2007 #10 Skrevet 13. desember 2007 Dette er veldig vanlig! Alltid noen barn som ikke vil gå i Lucia-tog, være utkledd som nisse på nissefest, kle seg ut på karneval osv. Neste år er hun større og da syns hun sikkert det kjempestas ) Hilsen "gammel" ped.leder.
Nickeguri Skrevet 13. desember 2007 #11 Skrevet 13. desember 2007 Uff, jeg skjønner at du ble flau og fortvila. Men de aller fleste foreldre har forståelse for slike hendelser. De andre satt vel bare og var glad til for at det ikke var deres unge denne gangen. Det var nok ingen voksne som så rart på deg for dette, altså! Men forstår jo at dette ikke var noe gøy.
Stratos med 3 barn Skrevet 13. desember 2007 #12 Skrevet 13. desember 2007 Hahaha -høres ut som vårt forsøk på å bake pepperkaker i bhg med vår sønn på 15 mnd for noen uker siden Godt å høre det er flere med unger som innimellom "vrenger innsia ut"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå