Gå til innhold

Da var lille Lucia-gutten min levert og klar til tog:o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle være i bhg senest 07.45 i dag pga Lucia-toget som skulle starte kl 08...og selvsagt forsov vi oss i dag...skulle stå opp kvart i seks, men bråvåknet ti på halv åtte:o/ Sånn kan det gå....men vi klarte faktisk å være der i tide. Poden fikk på seg mormors hvite t-shirt og glitter på hodet og var like nydelig som en engel (og jeg tenkte det at det slett ikke gjorde noe at jeg ikke fikk tak i Lucia-kappe fra H&M...) Håper de får det kjekt:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he. forsov oss litt også, men det gikk.

Vi hadde tenkt å være med alle sammen, men minstemann er syk så jeg er hjemme med han =/

Pappaen har pappaperm nå, så han fikk være med og spise lussekatter...

Skrevet

snuppa ble og levert tidlig i dag :) det er mest for de store ungene.. men kledde hu i hvitt (og litt rosa da jeg verken hadde hvite strømpebukser eller hvit jakke tilgjengelig) , men håper hun koser seg fordi om!

Skrevet

Så koselig:o) Kjipt at småen er syk da...det er aldri kjekt:o( Her har pappaen permisjonen sin også, koselig å ha fri sammen i juleforberedelsene;o) I fjor var han med i bhg og fikk spise lussekatter (da lå jeg hjemme og spydde...var ny-gravid...), men i år skulle det bare være bhg. Var i bhg i går fra 15-16 og drakk julegløgg og spiste pepperkaker da, så det var jo koselig:o)

Skrevet

Det gjør hun sikkert:o)

Skrevet

I vår barnehage er luciafeiringen for 5 åringene. De har med foreldre og spiser lussekatter på fellesrommet. Men jenta mi er 4, så hun må vente til neste år. De får lussekatter da, men ikke feiring. Vet ikke helt om jeg syns det er en god ordning. Jenta mi gikk i en annen barnehage i fjor, og husker derfor luciakjolen og feiringen i fjor. Så vi skal ha et lite luciaopptog i heimen i ettermiddag når mormor kommer på besøk.

Skrevet

Sånn gjør de det i vår barnehage og. Synes det virket veldig bra jeg. Da har alle noe å se frem til og de største i banehagen føler seg litt større. Alle får se toget og være med på feiringen, men bare 5 åringene som går i tog :)

Skrevet

I Tobias sin bhg er alle med - men bare de største (les: de på stor avd) går i tog - men alle har pyntet seg. De går inn til de små og så samles de alle på ene avdelingen for å spise lussekatter og drikke saft/kakao - syns det er en grei ordningn, jeg. I fjor gikk T på liten avd, men da gikk hele bhg, så dette er noe nytt.

Skrevet

Syns det er greit at bare 5 åringene går i toget, men skulle vel ønsket at de som var yngre også kunne fått være med på feiringen, smakt på stemningen og fått den opplevelsen. Men neste år er det får tur;-)

Skrevet

Det er jo litt rart da om de yngere ikke får være med på feiringen

Skrevet

I bhg. til gutten min, er det Lucia-feiring i ettermiddag. Alle barna får være med i tog. Jeg glede-gruer meg! Jeg kommer til å bli så rørt! De er jo så søte, selvfølgelig spesielt min lille gullgutt. Han skal ha på seg hvit ull-body, hvit strømpebukse og hvit skjorte + litt glitter, hvis personalet i bhg. synes det. Han har sett på meg med alvorlige øyne, når vi har sunget Lucia-sangen til kveldsstellet. Han har sangstemme som en hes kråke, men i mine ører høres det ut som den rene englesang!

Skrevet

Herlig:o) Jeg og Tobias satt å sang Lucia-sangen for full hals da vi kjørte til bhg - så nå kan han den, he he, men de hadde visst øvd på den i bhg også;o)

Skrevet

Her er det også bare førskolebarna som går i toget og synger ved alter-ringen i kirken. Nå må dere ikke sette kaffen i halsen da, dere kirke-motstandere. hehe. Alle barna er derimot med i kirken og kan synge om de vil, men bare førskolebarna som går i toget og har pyntet seg. Synes det er greit. Da har de noe å glede seg til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...