hobbine Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 noen som har tatt kikkhullsoperasjon i forbinnelse med prøverør????
Treangel <3 Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 jeg måtte ta lap før vi fikk komme på ventelista tel prøverør.
hobbine Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2007 lap? jeg har liten peiling på dette=(
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Jeg har både hatt lap og et eller annet hehe husker ikke hva det het.. lap er for å se om man har tette eggledere osv.. den andre undersøkelsen jeg hadde var for å se om jeg kunne ha noen cyster osv siden fosteret ikke vil feste seg... eller fester seg men vil ikke lenger være der inne..
Emma*den lykkelige venter Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Lap er forkortelse for lapraskopi. PÅ godt Norsk= kikkhullsoperasjon. Jeg har vært gjennom det, men ikke ifb med fertilitetsutredning. Lager to-tre små snitt i magen hvor de går inn med instrumenter og et lite kamera og kikker i bukhulen. Kan fastslå bla endometriose Undersøkelsen taes i narkose og de fleste reiser hjem samme dag
Tellefanten Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 Jeg har hatt lap. De laget ett lite snitt rett under navlen der de førte inn kamera, kontrastvæske ble sprøytet inn i livmoren og eggledere via skjeden. Hadde full narkose. Slik kan de sjekke med kamera om egglederne er åpne. Mine var desverre ikke det. Lykke til xxx
hobbine Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. desember 2007 jeg vart opperert på tirsdag.... i dag fredag er jeg oppegående....jeg har veldi ont=( di gikk inn i navelen og under navelen...så jeg har 2 sår der di har snittet opp...har problemer med å komme meg opp fra sofa og seng.. . ville bare vite om andre oxo hadde så ont? foresten så er vi kommen på vente lise i tromsø=)))) nå er det bare å krysse fringrer å tær på at det går fort=)
Tellefanten Skrevet 14. desember 2007 #8 Skrevet 14. desember 2007 Ja hadde ganske vondt i noen dager. Dette kom av lufta som de brukte til å blåse opp buken. Når jeg stod fikk jeg innmari vondt i skuldrene. Hva fant de ut?
hobbine Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 15. desember 2007 alt såg bra ut=) så nå er søknaden til tromsø sendt(henvisning) di hadde problemer med og komme til å se i bukhulen så kanskje derfor jeg er blitt åpnet på 2 plasser....???!!!!??? mn blir så bekymret at jeg plagest så med å komme meg opp og bøye meg.... jeg hadde oxo vondt i skuldrene....rare greier;) vet dere noe om om d er skummelt å drikke alkohol etter dette?(julebord i morgen) di sa ikke noe om det så d skulle vel ikke by på nå problemer... har du vært å fått prøverør?
Emma*den lykkelige venter Skrevet 15. desember 2007 #10 Skrevet 15. desember 2007 Ikke så rart du har vondt i skuldrene, for under undersøkelsen så blåser de inn mye luft i magen så de lettere skal finne frem. Den luften presser på nerver som ligger øverst i magen og går opp til skuldrene. Går over etter hvert. Husker jeg også hadde endel smerter etter opr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå