Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Ville dere kjøpt brystpumpe om dere viste at dere ikke skal amme??? Evt før eller etter fødsel?? Tanken er at jeg skal prøve å pumpe, men har ingen garantier for at det skal funke... litt kjipt å bruke masse penger på pumpe hvis man ikke får det til... Får man lånt på sykehuset etter fødsel for å prøve???
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Jeg hadde ventet. Kjøpte ikke før etterpå med mi første. Hadde problemmer med ammingen så jeg trengte an. Jeg spurte etter pumpe på sjukehuset,men da fikk jeg beskjed av ammepolitiet at jeg bare måtte bite det i meg å prøve. Men er sikkert anderledes der du bor.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Pumpe er ikke dyrt og i vårt tilfelle måtte mannen dra på apoteket sent på kvelden pga brystspreng. Like greit å kjøpe den inn og evnt selge den videre til feks en venninne hvis den er ubrukt. Jeg betalt 400 kr for pumpe med tilhørende flasker på tilbud hos Babyshop. Det er ganske så ille når melkeproduksjonen setter igang og det sprenger på uten å kunne få lettet på trykket.....
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Tanken er å kjøpe en elektrisk pumpe... Jordmor og jeg har skrevet brev til sykehuset som ligger ved min journal om at amming MÅ jeg få prøve på mine premisser om det er ønskelig!! Så håper jeg ikke møter noen form for ammepoliti.... da vil jeg nok bli knekt psykisk når jeg allerede har skrevet ned hvorfor!!! Vil jo gjerne pumpe i gang melk og pumpe så lenge det er mulig så min skatt skal få de supre dråpene... men har jo ingen garantier for at det skal funke.... så hadde jo vært greit å fått prøvd en pumpe før man går til innkjøp... Koster vel rundt 1000,- lappen en elektrisk pumpe??? Hva er lurest å kjøpe elektrisk eller vanlig....??
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Jeg har hørt at en kan få låne/leie på helsestasjonen, du kan jo høre der først? Så slipper du å bruke penger på noe som kanskje ikke funker. Koster vel min 1000,- for ei elekrisk vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå