Gå til innhold

Noen son har sluppet unna strekkmerkene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg i uke 30 og har ikke fått noen strekkmerker enda.. Annet enn de gamle over hoftekammene etter førstemann.. Hun kom jo til verden 34+0, så jeg slapp jo unna de ukene der kroppen egentlig legger mest på seg..

Antar at magen ser ut som er norgeskart i uke 40 denne gangen..

Hvordan går det med resten av damene her inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp!! slapp heldigvis unna. har kun 1 uke igjen. har en bitte leten sprekk akkurat der navel piercingen var

Skrevet

Tror d å få strekkmerker er litt hormonelt også... i allefall veldig individuelt, noen får tidlig i svangerskapet..

jeg har noen få små på hoftene, men de har jeg fått utenom svangerskapene...

har heldigvis ingen strekkmerker på magen, bank i bordet, 1 2 3, dette er mitt tredje arn og skal ha KS nå på mandagen.

Skrevet

Jeg vil si jeg har sluppet godt unna, har noen få på høyre side av navelen. Hadde forventa MYE, i og med mamma sprakk fullstendig under sine svangerskap. Men så er jeg dog større enn henne da, å mer elastisk hud kanskje?

Skrevet

Så langt så! men men, det er over fire uker igjenn så.... tør ikke juble enda

Skrevet

Er i uke 39 og har ingen strekkmerker... Hurra.. Håper de ikke kommer nå i siste innspurt.

Skrevet

Sluppet unna forløpig,men har igjen 4 uker,så tør ikke juble enda.. Min mor har født 8 barn,og ikke fått et eneste strekkmerke,håper det er arvelig.

Skrevet

jeg er 38uker på vei nå, og har enda ikke fått noen strekkmerker, bank i bordet. håper virkellig jeg slipper unna.

Skrevet

Jeg er 39+5 i dag og har enda ikke fått ett eneste strekkmerke, ivertfall det jeg kan se.....men tror ikke det skjuler seg noen ett sted.

Skrevet

Hei!

Jeg er 17 uker på vei. Har dere gjort noe for ikke å få strekkmerker, eller er dere bare veldig heldige? Har ikke fått noe enda, og håper jeg klarer meg, men vil nødig få masse merker og vite at jeg kunne gjort noe...:)

Klem!

Skrevet

Snart tre fullførte svangerskap - ingen strekkmerker :-) Bare en navle som som ser helt herpa ut

Skrevet

Jeg har igjen 17 dager til termin og har ingen. Fikk ingen med førstemann heller. Har ikke gjort noe spesielt for å slippe, bare vært heldig. Hjelper sikkert og ikke legge på seg alt for mye, men har nok mest med arv/gener og hormoner å gjøre.

Skrevet

Hei.

Har ikke fått noen strekkmerker ennå, har 3 uker igjen til termin, så kan jo enda dukke opp på slutten.

:-)

Skrevet

Det har nok mye med hvor elastisk bindevevet i huden din er, så noen får det og noen ikke. Jeg fikk ingen, var flink å smøre magen med fet krem hver dag sist. Vært sløvere denne gangen, men er uke 34 nå og fremdeles ingen merker... Men vet selvfølgelig ikke hvordan det hadde vært hvis jeg ikke smurte da :-) Har ikke akkurat stram og flat mage når jeg ikke er gravid heller, kanskje det for en gangs skyld er en fordel, hehe :-)

Skrevet

Ingen her.. Kun strekt seg bittelitt ved navlepiercingen ja, men det skjedde forrige gang. Har ikke lagt på meg mot slutten nå...

Har 4 dager igjen til termin, å ser heldigvis ikke ut som et norgeskart... :)

Skrevet

Jeg har heldigvis ingen dette svangerskapet heller - har 15 dager igjen til termin og lagt på meg 20 kg. (la på meg 25 forrige gang) har smurt magen m babyoil en gang i blant - vet ikke om det hjelper, men jeg har ihvertfall snart 2 svangerskap hvor jeg har lagt på meg (og gått ned igjen) mye uten ett eneste lite strekkmerke.

Mamma hadde masse strekkmerker så er glad jeg slapp:-)

Skrevet

Ja! Føler meg heldig... :-) Ingen strekkmerker (bank i bordet) hehe

Skrevet

var heldig,fekk en kjempe baby på over 4 kg og ikke et strekkmerke....så det kan jo gå bra:)

Skrevet

Er i uke 35 med nr. tre nå, og foreløpig har jeg sluppet unna :)

Skrevet

Har bare et lite et på magen....men på selve puppene (på undersiden) er det ganske mange! Ble litt overraska da de begynte å komme, magen har jo strekt seg mye mer enn puppene:-)

Skrevet

Heisann:) Hører vel egentlig ikke til her mer, men liker å være innom å titte:)

Jeg slapp også unna strekkmerkene, helt til jeg kom hjem fra sykehuset, da hadde jeg fått litt på magen og låra fordi jeg gikk raskt ned i vekt. Vises nesten ikke, men jeg VET at de er der;)

Skrevet

Så heldige dere er!!! Jeg begynte å få strekkmerker allerede da jeg var 14 år pga rask vektøkning. Fikk ikke så mange flere forrige gang jeg var gravid, men denne gangen har jeg til og med fått strekkmerker i de gamle strekkmerkene.... ja ja, ikke store forskjellen fra hva det var før i alle fall, men jeg føler meg ikke særlig lekker!!!

Skrevet

Strekkmerkene kommer gjerne nå på slutten.. Og går du over tiden din kan det si BANG på magen med strekkmerker.. Så lenge dem ikke er dype er det ikke noe å bekymre seg for:-)

Skrevet

Jeg fikk en del strekkmerker på puppene i 1.trimester, som har blitt lyse nå. Ellers ingen strekkmerker noen andre steder. Har lakt på meg 25 kg og er i uke 37+3. Så krysser fingrene for at jeg slipper unna strekkmerker på magen. Min mor har ingen strekkmerker etter 3 svangerskap så håper det er arvelig.

Skrevet

Har ingen strekkmerker enda, hverken fra forrige graviditet eller denne. Har ikke smurt meg med noe, tror ikke det har noen effekt, tror det ligger i genene og kommer an på hudtypen.

Håper det ikke kommer noen siste ukene nå.. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...