Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 har fullammet i over 4 mnd. nå, og jeg går ikke ned så mye som ett gram!!!! Kanskje ikke så rart.....spiser plenty sjokolade å chips....andre sier de spiser det samme....men kilone renner av de.... Er flink å "lufte" meg selv og babi, så det blir jo litt trimmings hver dag oxo.... Har noen en såkalt "diett" for hvordan man skal gå ned uten å sulte?! PLEASE!!!!!
Gjest spinella Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 hva med å spise som du gjør, minus sjokolade og chips og sånn ;-) skal ikke si noe jeg, for spiser plenty med junk jeg også, og tviler jeg går ned, men kun fire uker på meg tror ikke amming skal hjelpe så mye bortsett fra å få livmor til å trekke seg sammen raskere, helt i begynnelsen lykke til
trollet66 Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 Spise normal sund kost, uten å sulte deg, men holde deg unna sjokolade og chips
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 det er en myte at amming er en slankekur!!! Alle har jo forskjellig forbrenning! Det eneste som er annerledes er at når man fullammer så trenger kroppen din flere kalorier enn til vanlig for å produsere melken. 2100 i forhold til 1700 (som man trenger normalt) sånn ca. Visst man da spiser sunt, ikke godis og andre ting med mye kalorier. Så skal det endel mat til for å klare å komme over 2100kcal pr. dag. og har du i tillegg høy forbrenning så går man fort ned i vekt da. Men spiser man "normalt", med litt godis og slikt inni mellom, så er det ikke alle som går ned i vekt. Jeg spiser det jeg vil akkurat nå, har ammet i 3mnd. å nå står vekten min stille. Jeg har veldig lav forbrenning, og har alltid hatt lett for å legge på meg. Jeg skal begynne på slankedietten min etter jul. Da kommer jeg til å spise ingersrugbrød (oppskriften finner du på nettet). 1 brødskive til frokost, 2 til lunsj, og en til kvelds. Til middag spiser jeg halve tallerkenen med salat eller råkost, en fjerdedels tallerken med kokte grønnsaker og en fjerdedels tallerken med kjøtt, kylling eller fisk I tillegg spiser jeg masse frukt, å drikker vann og 2glass juice pr. dag På brødskiven har jeg ofte leverpostei, lett syltetøy (godt med litt søtt innimellom), og kalkun og kyllingpålegg Håper dette hjalp litt
trollet66 Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Litt selvimotsigende.........?? Du sier du spiser det du vil, sjokolade og chips inkludert, og vakta står still. Du ønsker å gå ned i vekt, da er det vel mye bedre å droppe dietten, chipsen og snopet!!!! så GÅR du ned i vekt!!!!
Expat Skrevet 14. desember 2007 #6 Skrevet 14. desember 2007 Selv fikk jeg redusert stoffskifte etter fødsel, og jeg fikk også en voldsom apetitt (og det ble mye kake!), og uten badevekt i huset så gikk jeg opp ti kilo... Nå jobber jeg fremdeles med å blir kvitt det. Gjør deg selv en tjeneste og begynn å spise litt mer fornuftig... Det finnes og Grethe Roede kurs for ammende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå