Gå til innhold

sykemeld og sånn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 100 % sykemeldt, og har vært det siden slutten av okt.. Og jeg oppdaget i dag at den sykemeld som da gikk fra 23 okt til 23 nov har en liten feil.. jeg bor i bodø nå og har gjort det i snart tre år, men er egentlig fra østlandet..( Skal flytte nedover igjen etter jul).. Men jeg har fortsatt fastlegen min nede på østlandet.. Er så sjelden hos lege, og er så fornøyd med han jeg har at jeg ikke har giddi å bytta.. Men ihvertfall, på denne sykemeld. i feltet hvor det står trygdekontor, har legen fylt inn trygdekontoret nede på østlandet, men jeg har jo folkeregistrert adr i bodø... noen som vet om dette kan by på problemer?? Skal jo egentlig få utbetalt penger nå snart.. krise om jeg ikke får de, nå før jul...!

En annen ting er at jeg fikk ny sykemeld som skulle gå fra 23 nov til 23 des, men legen har gjort en feil og skrevet 23 nov til 23 nov.. ringte legen på man og de skulle sende ny sykemeld.. har dette noe å si for pengene jeg skal ha utbetalt nå i des??

Temmelig fortvila nå.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke, men mitt råd og min erfaring i forhold til utbetalinger fra NAV, er å ikke stole en drøyt på at de klarer jobben sin.!!!!!

Ring dem å hør for sikkerhetsskyld, slik at du ikke blir pengløs i jula.

Skrevet

Hvis du er sykemeldt fra fast jobb er det vanlig at arbeidsgiver betaler ut lønnen din som normalt, så får de det refundert av nav i etterkant. Så du vil nok få pengene dine nå! Men ville fått legen til å rette opp i tullet sånn at det ikke blir noe trøbbel med nav. Byråkratiet kan være fryktelig strengt... Ta gjerne en telefon til nav og forklar situasjonen, hør hva de mener du burde gjøre.

Skrevet

Gud bedre.. har fått oppklart en del ting nå,.. Men nå viser det seg at ingen vil betale i perioden 1/11 - 9/11.. Greit at det bare er ni dager, men det er faktisk en del penger, nå før jul.. Arbeidsgiver mener det er nav, og nav mener det er arb giver.. Begynner å bli drita lei av det her nå...!!!! (frrrustrert!!!)

Skrevet

Det er jo litt merkelig at ingen vil betale lønna di når du er sykemeldt?

Arbeidsgiver er i utgangspunktet pliktig til å betale for de første 16 dager du er sykemeldt, så er det nav som betaler. Men det vanlige er som det er sagt her at arbeidsgiver betaler, og får refundert av nav i etterkant. Hvis man er sykemeldt med svangerskapsrelatert diagnose, kan arbeidsgiver også søke nav om fritak for arbeidsgiverperioden. Dette må arbeidsgiver gjøre, men det vet sjefen din.

Uansett, så lenge du har en sykemelding, og har opparbeidet deg rett til sykepenger kan de ikke nekte deg sykepengene. Ta det opp med personalavdelingen på jobben din. Det er deres jobb å krangle med nav, ikke din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...