Gå til innhold

Navlestrengen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først :

Kjære deg som mistet barnet dinn , pga inntullet i navlestrengen...

Jeg kondolerer så masse, og kjenner virkelig med deg.

Dette med at navlestrengen skal tulle seg rundt halsen på barnet mitt , er virkelig min store skrekk...

Jeg lurer på , kanskje dumt og sårt at jeg spør , men kan man gjøre noe for å unngå at dette skjer?

Jeg har tenkt så mang en gang , at den der navlestrengen er mere til bekyrming for meg , enn til hjelp.. Kunne heller vært en knapp i magen , hvor man sprøyta inn næring og mat til den lille.

Man merker midre liv , men det er så opp og ned i denne magen...

Noen ganger er hun rolig , andre dager er det full rock & roll i magen...

I skrivende stund er hun rolig , av og til dyttes magen ut her og der.. Men jamt over rolig...

Jeg blir fryktelig stresset jeg.

Min store skrekk er jo at jeg skal oppleve det forferdelige som en annen her opplevde. Jeg er knust på hennes vegne , å skulle så ønske at jeg kunne gjort det om for henne.

noen som har kjennskap til dette , eller evt den samme angsten?

Tenker virkelig på deg som mistet nå på slutten.

Alle mine tanker , og hjerte går til deg ikveld.

Varm god klem fra meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, jeg også har slike tanker. jeg ble selv født med navlestrengen flere ganger rundt halsen, helt blå i ansiktet, var litt dramatisk, så jeg håper dette kanskje kan belyses litt, uten at det skal støte eller såre noen her inne, det var forferdelig med hun som mistet nå rett før, mine tanker går til henne!

Skrevet

Jeg ble å født med navlestrengen rundt halsen. var blå og veide litt mindre. men i dag er jeg 170 høy. håper det hjalp.

visste ikke at det var ei som har mistet nå??

trøst te henne!

Skrevet

Ja har samme angst.. Tenker nå at jeg vil at han skal komme ut så fort som mulig for da er det vel mindre sjanse for at det skjer? er i uke 39.. vet ikke helt hva jeg hadde gjort hvis jeg hadde opplevd det..

Mine varmeste medfølelser er med henne..

Skrevet

Ja det er jo det jeg også trenker.. Få baby ut med en eneste gang!

Om jeg forstod henne riktig hadde hun kun 6 dager igjen til termin da dette skjedde... Det er forferdelig!

Kan man gjøre noe for å forhindre dette?

Skrevet

Jeg har åg ligget å tenkt på dette i natt... er livredd for at navlestrengen skal tvinne seg rundt halsen på skatten min...

Hver gang jeg har vært på ul (4 ganger) har navlesnoren ligget rett ved munnen, og jeg er mer redd siden den ligger helt der oppe, tenk når ungen skal presses ut, da vil navlestrengen gli ned mot halsen... :(

Skrevet

Jeg har lest en plass at det er utrolig liten sjangse for at navelstrengen skal kvele barnet så lenge det er fostervann i livmoren! Ting flyter vektløst der inne og risikoen er derfor minimal. Dersom vannet går og hodet ikke er festet er risikoen større og det er derfor en bør ligge og ta det med ro om vannet går. (dette er dersom navelsnoren alt ligger rundt hodet på babyen)

Ta det med ro jenter! Risikoen for at dette skal skje er utrolig liten!

Kondolerer til deg som har mistet! Grusomt og utrolig urettferdig :(

Skrevet

Hoff ja dette hørest skremmende ut,begynner å tenke litt ja... Jeg hadde også navlesrengen flere ganger rundt halsen,og e veide 1700 g når e kom til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...