Dailis Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Guttungen har hatt så mye tull med knærne, henvist til barnelege som sa vi måtte kontakte lege neste gang leddene hovnet opp, var varme eller røde for å sjekke om det var infeksjon i leddposer eller annet. Så etter at ungen hadde skreket hysterisk pga vondt i knærne, de var hovne og varme , paracet hjalp ikke, så kontaktet vi legevakten. Satt der i nesten 3 timer hvorpå en lege synes vi er hysteriske, sier alt er normalt uten å ta seg bryet å ta på kneet engang. Guttungen responderte noe på smertestillende og bare sutret og sa det var vondt. Dette beviste at det ikke var noe galt, for da hadde ikke smertestillende hjulpet noenting. Grrrr, guttungen har hatt leddsmerter i snart 2 år, dvs store deler av livet. Noe vant med smerter er han da. Eller kanskje de har rett, kanskje vi bare er hysteriske..... Men er det normalt at 3 åringer ligger i timesvis og skriker av smerter i knærne? Føler meg fæl som utsatte guttungen for dette......
Libido- Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Synes dere skulle snakket til legen og krevd en bedre undersøkelse. Ring legen din i morgen og krev at dere får utbedring. Stakkars gutt.
børdi Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 IKKE hør på legevakta.... Vi fikk beskjed av barnelegen på sykehuset at de ikke stolte på legevaktlegene,,, og det har vi og nok av beviser for at man ikke bør gjøre,,,, 90 % av legene jeg har snakket med sier det samme.... Ring direkte til kontoret der dere snakket med denne barnelegen, og fortell hva de sa til dere, og hva legevakta sa, da dere fulgte oppfordringen til barnelegen.... Lykke til ,,, klem
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 vi har det til og med i journalen til mellomste at jeg er hysterisk mor. Men, men.. Jeg vet best for gutten min, og det gjør du og. Ring fastlegen din i morgen og sjekk dette. God klem
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. desember 2007 #5 Skrevet 12. desember 2007 en venninne av søsteren min gled på badegulvet og kjente ikke beina sine. hun dro seg ut til ytterdøra og ropte på hjelp. de kjøre henne til legevakta der fikk hun en rullestol og ble satt i den. så kom hun inn til legen og legen ba henne reise seg. hun sa at hun ikke kunne for hun kjente ikke beina sine. for noe tull fikk hun beskjed om og legen løftet henne opp. og der knakk ryggen hennes.... poenget var egentlig at legevaktleger ikke er mye til og stole på,
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 12. desember 2007 #6 Skrevet 12. desember 2007 Jeg syns dette er hårreisende!! Uansett om dere hadde vært hysteriske (noe jeg overhode ikke syns i denne situasjonen!!!) så har dere da rett til å bli tatt på alvor, bli nøye undersøkt og få hjelp!! Tragisk at det er slik mange steder Min nevø kom på legevakten bare noen uker gammel, slet hardt med å puste, full i slim og veeeeldig slapp. Legen kastet et blikk på ham mens han satt fullt påkledd i bilstolen, han syns ikke noe mer var nødvendig. Han var forkjølet! Vel, min søster tok ikke til takke med den vurderingen og reiste på sykehuset, gutten hadde rs.virus og trengte ganske akutt medisin!!
Dailis Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. desember 2007 Takk for støtte. Jeg blir litt fortvilet over dette. Han tåler vannvittig mye, iom at knærne ofte gir etter faller han og slår seg en del, men bare reiser seg opp og sier "oisann". Så han tåler egentlig en masse. Så når han skriker i timesvis i smerter blir jeg virkelig bekymret..... Jaja, jeg får ringe barnelegen i morgen, hun virker rimelig oppegående, hun som bad om at vi måtte sjekke det neste gang.
børdi Skrevet 12. desember 2007 #8 Skrevet 12. desember 2007 Gjør det du.... :-) lykke til og god bedring til gutten din.....-)
~~DoraDora~~ Skrevet 12. desember 2007 #9 Skrevet 12. desember 2007 Gutten vår på 5 år har hatt slike smerter i den ene foten siden han var litt over ett år. Vi krevde røntgen for å utelukke ting. Alt viste at foten var ok. Legene sa det var voksesmerter, og det stemmer nok også. Han kan vræle av smerter både på dagtid og nattestid. Vi har begynt å gi ham paracet når disse voksesmertene kommer. Da pleier det å gi seg etterhvert. I tillegg masserer vi foten. Kanskje det er det gutten din også har?
Dailis Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 12. desember 2007 Takk for svar:) Her er det da funn på røntgen samt blodprøver so, gjør at han er henvist videre, men de finner ikke ut av det. JEg kan jo håpe at det er noe så uskyldig, men ingen av legene som har foreslått det. Men opplever din sønn at leddene gir etter når han går? Her skjer det mange ganger hver dag.
Ioren Skrevet 12. desember 2007 #11 Skrevet 12. desember 2007 Uff, blir sinna når jeg leser om leger som ikke tar foreldre alvorlig! Håper dere tar kontakt med deres egen lege i morgen, hvis han kan gjøre noe som hjelper da? Samboeren min er et godt eksempel på at foreldre av og til vet bedre enn leger. De tok han med på legevakta da han var ordentlig dårlig som 3 åring. Legen sendte dem hjem, men foreldrene tok han med på sykehuset til akuttmotaket, krevde å få gutten sjekka. Joda, hadde ikke de kommet inn ville de ikke ha oppdaget nyresvikten som var nære på å ta livet av han. Håper gutten deres får det bedre snart. Klem*
mammaen til G & A Skrevet 13. desember 2007 #12 Skrevet 13. desember 2007 Uff for en forferdelig opplevelse dere hadde paa legevakten. Klart ikke gutten din skriker i timevis at han har vondt dersom han ikke har det. Synes ikke dere er hysteriske. Ring fast legen din i morgen og fortell han det dere opplevde paa legevakten, og se om dere ikke kan faa henvisning for gutten deres. Lykke til og klemmer fra
mamma mitt Skrevet 13. desember 2007 #13 Skrevet 13. desember 2007 Hei Dallis Dersom du har råd til det vil jeg anbefale deg å betale for en privat klinikk. Vi gjorde det med gutten vår for å få ting til å skje raskere, klarer de å stille en diagnose kan de få deg videre. Hvis du får rekvisisjon hos fast legen din til spesialist, kan du selv ordne time hos spesialist og da blir det gratis. Vi ordnet rekvisisjon hos lege så privat klinikk etterpå, operasjon på sykehus resultat frisk gutt:o) Min far var syk i mange år gikk så til privat klinikk, fikk diagnose resultat oppfølging på sykehus hver 3 mnd til kontroll:o) Ring alle private klinikker du vet om, og undersøk om de har en sånn spesialist du trenger. Og ja enig med at barnevaktleger skal man være skeptiske til. Broren til mannen min og hans kone var på legevakten med en 10 mnd gammel baby. Han hadde store magesmerter og ble beordret hjem igjen med beskjed om paracet og drikke. Heldigvis ble mammaen hans "hysterisk" på vei hjem og trumfet mannen til å kjøre direkte til barneklinikken Haukeland, gutten ble haste opperert den kvelden og ja han lever i dag takket være sin "hysterike" mamma. Hadde han ikke blitt operert den kvelden ville han dødd p.g.a tarmslyng. Lykke til det er fælt og se at barnet ditt har det vondt, stol på morsinstinktet ditt for vi vet best:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå