Gå til innhold

Nå er vi stemplet som hysteriske foreldre......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen har hatt så mye tull med knærne, henvist til barnelege som sa vi måtte kontakte lege neste gang leddene hovnet opp, var varme eller røde for å sjekke om det var infeksjon i leddposer eller annet.

Så etter at ungen hadde skreket hysterisk pga vondt i knærne, de var hovne og varme , paracet hjalp ikke, så kontaktet vi legevakten. Satt der i nesten 3 timer hvorpå en lege synes vi er hysteriske, sier alt er normalt uten å ta seg bryet å ta på kneet engang. Guttungen responderte noe på smertestillende og bare sutret og sa det var vondt. Dette beviste at det ikke var noe galt, for da hadde ikek smertestillende ikke hjulpet noenting.

Grrrr, guttungen har hatt leddsmerter i snart 2 år, dvs store deler av livet. Noe vant med smerter er han da.

Eller kanskje de har rett, kanskje vi bare er hysteriske..... Men er det normalt at 3 åringer ligger i timesvis og skriker av smerter i knærne?

Føler meg fæl som utsatte guttungen for dette......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst vil jeg jo si til deg at dere er overhodet ikke hysteriske, i så fall er alle foreldre hysteriske for INGEN liker å se barna sine lide!

For det andre så håper jeg dere ikke gir opp. Jeg slet med det samme når jeg var mindre. Husker ikke når det begynte, men fra jeg var 7 år husker jeg at jeg var MYE hos leger og tok prøver etc i mange år, før en lege sendte meg til utredning for revmatisme, og DA fikk vi kloke svar og rett behandling.

Endelig kunne jeg være en normal tenåring som spilte håndball og volleyball, turnet og hadde det gøy med vennene mine uten å være redd for å ikke få sove om natten pga smerter i knærne!

Skrevet

I all verden, hva er det sånne leger driver med? Syns nesten de bør vurdere en annen arbeidsplass når de legger slike holdninger for dagen!

Varme og hovne ledd tyder jo på en betennelse, høres akkurat ut som når Trollfar sliter med sine knær. Han har hatt revmatisme siden han var 11.

Kan du be om henvisning til en ravmatolog fra barnelegen eller fastlegen?

Hvis guttungen kan få ibux eller noe lignende så vil det lindre bedre enn paracet. De er betennelsesdempende så det kan kanskje ta "toppen" av smertene?

Stor lykke til klæm fra

Skrevet

Tusen takk for svar begge to:)

Han er for liten til å utredes for revmatisme visstnok.

Men jeg prøver å få fatt i barnelegen.

Skrevet

Dette er en trist og dustete opplevelse... men det er ikke første gang at legevaktleger tar saken i egne hender.... fader altså. Jeg syns det er sprøtt at de ofte tror man kommer på legevakten fordi man er enten hysterisk eller hypokonder... mange ganger har jeg opplevd det .. min eldste er nemlig en som i sine fire første år hadde klippekort på legevakten, og vi hadde sånn gratiskort på taxi ;-)

Nei følg det opp med fastlegen din, for en treårsfis skal ikke ha vondt i knærne sine, det høres ikke riktig ut. Dere er langt fra hysteriske - dere kjenner ungene best, og vet godt når noe ikke er som det skal! Lykke til med vondteforskningen!

klem fra

Skrevet

Kjære deg,

dumme folk finnes overalt!

Synd at de befinner seg på sånne steder....

Men, kontakt fastlegen og forlang spesialisttime. Fastlegen er effektiv om det er den samme som før, hun er dyktig og tar tak der det trengs:-)

Lykke til!

Og nei, det er ikke normalt at 3-åringer skriker i timesvis av smerter!!!

Ikke ta til deg dumme utsagn fra en dustete lege som kaller deg hysterisk. Velg å ikke ta det til deg - det går an!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...