Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg å skrive et brev?? (ang ADHD)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk brev i går om at Nav vil stoppe utbetalingene som våres sønn får fordi han har ADHD.

Så jeg måtte skrive et brev ang situasjonen hans .

De vil at JEG skal legge frem og gå god for at han har adhd...

Det kan jeg ikke dokumentere nå,han skal inn til ny vurdering i mars/april.

Han går i 1 klasse,og læreren hans er ikke i tvil om at han har adhd.

Kan noen hjelpe meg med å formelere et greit brev som vi kan sende til nav?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forklar hvordan han er hjemme, med tanke på grensetøying, aktivitetsnivå, kosentrasjon, lekselesing etc..

Kan det være en mulighet at læreren også kan skrive en liten notis om hvordan de oppfatter han på skolen i tillegg?

Skrevet

Vil NAV at DU skal gå god for at han har adhd? herregud, nå har det klikka for NAV...dette er en psykisk sykdom. Dersom de mener at du skal god for han, kan jo hvem som helst skrive ett brev om at ungen dems har adhd(mener ikke dette som kritikk mot deg altså!!)

Ring legen hans og få en notis om at gutten skal tilbake til utredning i mars/april.

FOrklar legen situasjonen(vet ikke hva det er snakk om til nav) men få legen til å skrive ett brev på dine vegne eller at han skriver ett brev om situasjonen + at du skriver ett brev.

eller du kan ringe BUP å få de til å ta han inn tidligere pga situasjonen....

Skrevet

Jeg vile lagt med evt brev fra ppt, bup, lærer, lege og andre som har mulig til å dokumentere evt attferd.

Grundig skriv fra morgen til kveld, OG evt natt. IKKE spar på noe, ta med alt, skriv heller 10 sider enn 4.

Motorikk, evt hvordan h*n er overfor søsken, skrik, gråt, følelsesmessig, sårhet, stahet osv. Legge heller til alt for mye enn for lite.

Lykke til=)

Skrevet

Jammen, nei....

De som sitter hos NAV har ikke noe med slike personlige opplysninger å gjøre!!

De skal bare vite om han har det, eller ikke de. Resten skal være privat og taushetsbelagt.

Er du sikker på at det ikke bare er det årlige meldeskjemaet du har fått da? Der må en jo også besvare selv at det fortsatt er tilfellet skriftlig.

Er rart at de skal be om noe mer etter at støtten er startet. Da er det jo medisinsk bevist. Om en kan kalle det medisinsk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...