Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Hvor gammel bør barnet være for å overnatte regelmessig hos far? Far her er helt uvillig til å sammarbeide, så etter samværshelg er Eivind helt ute av lage. Han er hos far fra torsdag til søndag annenhver helg, men når han kommer tilbake bruker vi nesten en uke på å få han tilbake til "normal" form. Tips/råd?
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Mina er 15mnd og er hos pappaen sin annenhver helg. Hun var litt under 1 år da det ble slutt mellom meg og pappaen hennes, men da var det ingen overnattinger.. Vi prøvde med en overnatting og det gikk kjempe fint.. Går veldig fint nå med annenhver helg.. Selvom jeg egentlig synes hun er litt liten, men jeg har absolutt behov for litt tid for meg selv+ å gjøre lekser.. Jeg er fulltids student ved siden av... Jeg VET at pappaen følger alle rutinene mine.. Dette har jeg sagt ifra.. Og ting er vanlig når Mina kommer hjem igjen..
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2007 Kjempe bra at han følger rutiner osv da. Det er problemet vårt da. At rutiner er ikke eksiserende der i gården. Jeg er også fulltidsstudent, og merker at der tærer fryktelig på at vi bruker nesten en hel uke på å få rutinene oppe å gå igjen... Jeg og bf flyttet fra hverandre når eivind var 8 mnd, men ventet med overnattinger til han ble 1år. Det har vært ganske problematisk hele veien egentlig, så nå er jeg ganske rådvill... Hadde det vært opp til meg så hadde jeg ikke sendt Eivind på overnatting i det hele tatt, da jeg ser at det absolutt ikke er det beste for han. Jeg vet det er dårlig gjort ovenfor barnefar, men det er vel strengt tatt ikke hans behov som kommer først er det vel?
Trebarnsmamma2010 Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Jenta vår har vært med faren regelmessig siden hun var baby, så her har det aldri vært noen form for trøbbel. Jeg synes det er litt spesielt at alle snakker om at barna bør vente til de er 1-2-3 år før de kan overnatte hos far. Det er mye lettere at et lite barn blir vane med at slik er der, enn at en 2 åring plutselig skal overnatte vekke fra den personen han/hun vanligvis bor med. Jeg sier ikke hva som er rett eller galt, jeg sier bare hvordan jeg ser på det og har støtte fra min helsesøster. Når det gjelder rutiner, så er det kjempe viktig for barnet at de er mest mulig like begge plasser. Så jeg ville fått til en samtale med en 3.person involvert dersom far ikke vil høre/samarbeide, slik at far også forstår hvorfor det er viktig for barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå