Gjest Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Har snakket med barnelege nr 2 og han har forklart meg hva som skjer med lillegutt. Tarmtottene hans er helt avslipte. Noe som kan indikere cøliaki. Men han trodde at de skyldtes melkeprotein intoleranse, samt at han er veldig lik sin storebror i symptomer. De mener at han har samme lidelse, men ikke i spiserøret, han har det i tarmen. I dag har vi tatt 1000000 blodprøver. 4 stikk og lillegutt var helt utmattet etterpå. Har begynt på dietten, men sliter virkelig med å få han til å drikke den ekle sondemelka. Håper at jeg skal klare å ernære han med dietten. Han liker ikke rismelk, men fikk i ham litt havremelk med sjokosmak. Må han drikke sondemelka, blir det nok knapp i magen for han og...Han roper på hvitost, yogurt og melk. Nå håper jeg bare at den "sukkerfri" barnehagen godtar at han skal spise syltetøy. Det hørtes nemlig litt vanskelig ut... sukk...
Reveenka Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Den der sukkerfrie barnehagen din provoserer meg ikke så rent lite, kjenner jeg. Dette handler jo ikke om sukker eller ikke sukker - det handler om mat og ernæring for en gutt som har en tarmsykdom som bl.a.hindrer normalt næringsopptak. Hvis de protesterer eller saboterer, så anmeld dem for tjenesteforsømmelse og vanskjøtsel!!! Dakar liten, barn skulle ikke være syke!
Trollmora Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Enig med Reveenka ang barnehagen! Har du prøvd den hvitosten fra Vita? Den skal vissnok ikke inneholde melk. Så finnes det ett par gode smøreoster uten melk, med godt krydder. Gilde har Falukorv, go`og mager uten melk. Den bruker vi på skiva. Risgrøt kokt på rismelk blir veldig godt, men den blir ikke god hvis jeg lager den på soyamelk. Mine kan heller ikke få melk, så vi har funnet endel produkter nå etterhvert. Kom over Melange margarin uten melk i forrige uke og den var fin å bruke i julebaksten. Har også hørt at ordentlig geitost (en rund en) skal kunne brukes, da det er veldig forskjell på kumelk proteiner og geitemelkproteiner. Lykke til med dietten og med den sukkerfrie barnehagen! Klæm fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå