Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen 4-5 mnd gamle babyer her som er flate i bakhodet? Selv er vår gutt, 4 1/2 mnd, veldig flat i bakhodet. Han lå veldig mye på rygg før, men de siste 3-4 ukene har han likt å ligge på magen. Retter hodet seg opp?? Synes jeg aldri ser noen andre babyer med flatt bakhode.. Er han unormal? Uff, bekymrer meg altfor mye tror jeg... (var forresten til legen med han i forrige uke for å sjekke fontanellen(som sagt, jeg tenker FOR mye), han målte rundt hodet og alt var bra)... Men uansett :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette snakket vi om på forrige barseltreff da en av babyene der er veldig flate i bakhodet. hs sa at det retter seg en god del, men noe flat vil han antagelig være. tror det går greit, man ser jo ikke mange barnehagebarn med flatt hode så.....

prøv å variere mye/ofte på liggestillingen hans og la han ha noe mykt under hodet.

Skrevet

Min lille Emil på 4 mnd har også veldig flatt bakhode hvis det er en trøst :) han låg også veldig mye på rygg før. Var hos fysio i dag, hun såg blandt annet på det, men sa at det ikke var noe gale. Så lenge det ikke er skeivt.. Det vil nok forme seg når de ikke ligger like mye. Ellers spurte hun om jeg hadde tenkt over om familien min og til min sambo hadde litt flatt bakhode. Legger jo ikke merke til det når vi har masse hår på hode.. :)

Skrevet

Han går til fysio og manuell terapeut pga han ligger litt skjevt med hodet(nakken) osv. De har sett på det, og vi varierer med stillinger og øver en del. Men er vell mamma`s jobb å bekymre seg for alt! :P

Skrevet

MIN DATTER LÅ PÅ SYKEHUS I EN MND DA HUN BLE FØDT, SÅ BLE LITT SKJEV. SÅ BLE HUN INNLAGT VED 4 MND, OG DA VAR HUN VELDIG DÅRLIG, OG BLE LIGGENDE I 10 DAGER MED HODET PÅ SKEIVE, SÅ HUN VAR KJEMPE SKJEIV, DA VI KOM HJEM, LA JEG HENNE PÅ ANDRE SIDEN, SNUDDE HODET HENNES HVER GANG HUN SOV, LA INNTERISANGE TING PÅ DEN SIDEN OSV, NÅ LIGGER JEG HENNE MYE PÅ SIDEN, HUN ER HELT FIN NÅ, OG DET TOK IKKE LANG TID, TA OGSÅ GJÆRNE EN TUR TIL FYSEOTERAPAUT, IKKE NOE KJEKT FOR EN GUTT Å HA KORT FRYSYRE MED ETT FLATT HODE, BARE GÅ INN FOR AT DET SKAL BLI BEDRE, DETTE KLARER DU SELV, LYKKE TIL.

Skrevet

Mathias var også helt flat i bakhodet, men når han nærma seg 6-7 mndr så retta det seg ut igjen! På helsestasjonen fikk jeg beskjed om at når de ikke lå så mye lenger retta deg seg ut hos de aller fleste;)

Skrevet

Som skrevet ovenfor her så går vi både til fysio og manuell terapeut =) Bekymrer meg sikkert unødvendig .

Skrevet

Heihei. Jeg har også en gutt på snart 6 mnd som har flatt bakhode. Har ikke sett noen andre barn som har det, og blir nesten litt flau når andre ser på ham. Jeg innbiller meg at de tenker: "så rar han ser ut!!" Har vært hos helsesøster, og hun sa at at hodet vil rette seg mer ut innen 12 mnd, for det tar jo ca så lang tid før fontanellen vokser seg sammen. I tillegg sa hun at det med flatt bakhode ofte er genetisk, og det kan godt stemme, for i min mors famile er mange barn født med flatt bakhode, men som nå er helt normale. Uansett er det jo som tidligere sagt her, noen av oss som har litt flatere bakhode enn andre, men som med litt hår på toppen, skjuler det ganske greit:)

Håper det order seg for de små - man blir jo så bekymret!!

Skrevet

Jeg har også en tass på snart 7 mnd, som er litt skjev i bakhodet.

Han satt fast i bekkenet, og jeg gikk lenge over med han. Så legen og hs. sa at det kom av det, også at han hadde en favorittside.

Men blitt mye, mye bedre. Stimulert den svake siden hans, og nå bruker han den aktivt. Han ville IKKE snu hodet mere enn til midtstilling. Var v.side har slet med.

Ble henvist til fysio. på 6 uker kontroll. Og går dit enda. Men i og med at han hadde den favorittsiden, henger han fortsatt litt etter. Fordi han er mye sterkere i høyre side av kroppen. Men det eneste som hjelper er trening, trening, trening og stimulere, stimulere, stimulere. Og få barnet til å bruke hodet til den siden hvor det ikke er flatt.

Som fysioterapauten sa til meg: Det er vanskelig for han å snu hodet over, pga det er en dump han må over.

Skjønte du hva jeg mente?

Lykke til, det blir bedre med tiden. Det bare tar tid;)

Skrevet

det retter seg ut med tiden=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...