Gå til innhold

heihei

kaalrot Høygravid!:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

god kveld i stuen:)

I første trimester, kanskje helt i starten og frem til uke 10 eller noe, hadde jeg jevnt over mye stikninger i magen.- noe som er helt normalt ja:) dette ga seg og jeg har ikke hatt dette helt frem til nå, er 15+3.. og denne gangen stikker det såpass at jeg må presse litt med hånden inn i magen der det stikker, rett over skambenet.. stikkingen varer i 1 min tid før det gir seg.. og slik har det vært i hele dag..

Er det kun livmoren? leste på uke 16 at om enkelte merket smerter i lysken så var dette helt normalt da det kun er fordi livmoren utvider seg.. eller noe slikt.. men er jo ikke i lysken jeg kjenner smertene..

Ikke direkte bekymret, men greit å bare høre med deres erfaringer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God kveld i stuen til deg også;)

Dytter litt på innlegget ditt jeg, kaalrot.. Nysgjerrig jeg også...

Håper det kommer inn noen gode forklaringer på hva det kan være..

Skrevet

Hei frøken :-) Alt bra med deg? Har magen vokst enda litt?

I morgen skal jeg til legen og lytte etter hjertet. Gruer meg litt! Men-men får prøve å være positiv :-)

Hva skal du i morgen forresten? Jeg skal møte ei venninne til kaffe-date, så om du har lyst hadde det vært trivelig å treffe deg igjen :-)

Anyway- har ikke noe svar på spørsmålet ditt egentlig.. men jeg kan godt høre med legen min i morgen om hva det kan være for noe :-)

Skrevet

her sukkerlinn:)

har tenkt på deg denne uka, ikke sett deg her inne! skulle faktisk skrive på en mld i kveld for å ønske deg lykke til i morgen!:) du kan bare glede deg!! skal samboer være med?

Magen min er blitt litt større siden sist, men kan ikke skryte på meg så veldig mye mere enn det..hehe.. hva med deg??:)

Når skal dere på kafe i morgen? jeg skal til legen kvart over 8...ikke sikkert jeg får komme til da, men de skulle prøve- må mest sannsynlig sykemld meg:/ og så får jeg besøk kl 12 i ett par timer og så får vi besøk av bror til samboer kl 18.00.. så må for min del være i mellom alt dette i tilf..hehe.. veldig koslig å få invitasjon da, og det hadde vært hyggelig og hilst på før avreise lørdag:)

Skulle i utgangspunktet høre om du ville ta en kopp kaffe denna uka, men det har gått i ett for min del.. jobba ein del på sykehjemmet, oppgaveskriving, husvask osv..

Skrevet

Ja, gleder meg litt også.. men akkurat nå gruer jeg meg mest :-) Kommer til å bli superbekymret hvis hun ikke finner hjertet. Men da får vi prøve igjen om en uke eller to :-) Kjæresten måtte jobbe, så jeg tar med storesøsteren min istedet tenker jeg! Han er litt skuffet for å gå glipp av det, men han får blitt med på ultralyden da :-) Jeg har forresten ikke fått ultralydtime ennå heller, så jeg må mase litt på legen i morgen. Tror de har glemt meg gitt :-)

Den har faktisk vokst litt.. selve livmoren har ikke flyttet seg så veldig tror jeg, men merker at magen har blitt større. Tror nok det er pga livmoren som dytter alt oppover, slik som du sa :-):-) Men føler meg egentlig bare tykk, slik som en annen her inne beskrev det tidligere.. hehe...

Jeg vet faktisk ikke når det blir ennå. Kan høre med venninnen min, og sende deg en melding når jeg vet :-) Gleder du deg til å komme hjem til familien? De er sikkert spente på å se deg :D Moro-moro!

Har vært en stressende uke her også, så en kaffekopp tidligere uken hadde jeg nok ikke hatt tid til :-)

Men sykemelde deg? Blir det mye med jobb og skole på en gang? Du må tenke på babyen først da, så hvis kroppen ber deg slappe av litt bør du høre på det :-)

Skrevet

når jeg var hos legen i forrige uke, da var jeg jo 14+4, så fant han hjerte med en gang han plasserte apparatet på magen! og du er jo ikke så langt unna det:) tipper det går bra jeg;) Men skal jo sies at jeg fikk beskjed om at det kunne hende vi ikke fant det..

Lurer på om jeg kjente babyen for 3 dager siden.. lå på kvelden og kjente på magen, dyttet litt for å se om jeg kunne kjenne noe..-uten hell.. la meg over på magen for å sove og etter en liten stund kunne jeg kjenne det som jeg trodde va min egen puls rett under navlen og mot venstre.. ble litt betenkt da vi ikke har puls der.. og det kunne i grunn kjennes ut som lemus.. og tenker at det kanskje var babyen:) var noe jeg ikke har følt før og ikke har kjent igjen.. men ble jo anbefalt og ta meg 10 min om kvelden for å kjenne etter.. babyen kan en jo i utgangpunktet kjenne fra uke 14:)

spent på å se magen din!!:) er det ikke herlig å se at den vokser selv om vi må igjennom en "ser bare tykk ut " periode?;)

Gleder meg masse til å komme hjem!! mange jeg ikke har sett siden i sommer og mye har jo skjedd siden da;)

sykemld pga alle de tunge løftene.. blir bare verre og verre i ryggen.. i tillegg smerter i magen når det blir for mye belastining.. noe d i grunnen blir gjennom hele vakten.. går det med deg på jobb?? jobber du fortsatt like mye? må tenke på deg selv og babyen du også vet du:)

synd sambo ikke kan være med i morgen forresten!! men ultralyden er det aller aller viktigste!:) rart du ikke har fått time enda.. sikkert greit å høre med dem i morgen:)

Skrevet

Håper jeg er like heldig!! :-) Ellers får vi bare prøve igjen nesteuke! Er jo god sjanse til å finne det nå, så gleder meg litt altså :-)

Ååh, gjorde du?? :D Så gøy! Er jo fullt mulig at det var babyen du kjente! Prøv igjen i kveld, så kanskje den dytter litt igjen.. gleder meg til jeg kjenner liv :-):-) Da blir det iallefall virkelig! Er så spent på om dere får gutt eller jente jeg.. nesten like spent som jeg er på min egen baby. Blir moro i starten av Januar ;-)

Jo, det er kjempemoro likevel. De som ikke vet at vi er gravide syns sikkert vi bare ser tykke ut.. men godt å vite at det er en bitteliten baby som gjør at vi ser sånn ut :-)

Uffda.. da bør du absolutt sykemelde deg! Du kan jo få varige skader på ryggen hvis du presser deg.. og skummelt med tanke på bekkenløsning også. Du får helt sikkert noen uker med sykemelding, så får du tatt vare på deg selv litt :-)

Går veldig greit på jobb for min del. Merker ikke så mye til den lille ennå, så har få problemer egentlig. Håper på å få flere tidligvakter seinere i svangerskapet, for jeg er redd kveldsjobbing vil slite mye på kroppen etterhvert. Men det får jeg ta når det kommer :-)

Det blir date rundt klokken tre på Nikkers i morgen, så hvis du får tid må du bare komme :-) :-) Vi blir nok sittende et par timer tenker jeg, så kom når du får tid isåfall.

Skrevet

jeg skriver på en mld i morgen jeg!:)

Om jeg ikke får mulighet til å komme bortom en tur så håper jeg at vi kan ses på nyåret!! og så får vi jo holde hverandre oppdatert i jula:):) og ikke minst må du skrive på en mld etter legebesøket i morgen, er kjempespent på dine vegne!!:):):):)

Lykke til i morgen og så ses vi kansje utpå dagen! ha en finfin torsdagskveld:)

Skrevet

Jepp det gjør vi :-) Og når du er tilbake i Lillehammer etter jul har du sikkert fått skikkelig gravidmage :D Blir spennende å se deg igjen da!

Skal gi deg beskjed etter legebesøket uansett :-)

Hils masse til din kjære, og ha en fin kveld du også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...