Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Bare lurer litt... Denne toukers velferdspermisjonen i forbindelse med fødsel, den varierer jo fra arbeidssted mht om den er lønnet eller ei. Og i tillegg er den "frivillig", i motsetning til hva jeg har forstått at den vanlige permisjonen er (der er det jo sånn at hvis far ikke tar den, så blir den borte). Skal deres menn ta toukers permisjon? Får de da betalt lønn? Mannen min vil helst ikke ta den. De får riktignok fullt betalt for fridagene i hans firma, men det passer fryktelig dårlig å ta permisjon nå i forhold til arbeidsoppgavene hans. Flere som ikke skal ra perm?
melkekua™ Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Mannen min skal ha den, og han får betalt lønn. Forrige svangerskap hadde han det ikke, grunnet annen jobb. Så det skal bli kjempehyggelig og praktisk å ha han hjemme noen dager )
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 Pappaen her får ikke betalt, men vil ihvertfall ta en uke. Så får vi se ann om han tar uke 2 også! Privat, lite firma han jobber i, som ikke betaler de to ukene. Syns egentlig, for det merkes jo med to uker uten lønn.. Skulle så gjerne hatt han hjemme begge ukene, for alles del!
wennis Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 Kjæresten min skal ha 3 uker fri i forbindelse med fødselen. 2 uker velferdsperm som han får betalt av jobben + legger på ei uke med ferie. Glad for at han skal være hjemme, for vi bor langt fra familien.
Blå-Rosa+spire! Skrevet 12. desember 2007 #5 Skrevet 12. desember 2007 Mannen min er selvstendig og ingen til å jobbe for seg så her var det ingen dager/uker sist og blir ingen den gangen her heller antar jeg.. det er kjempedumt.
MissiM Skrevet 12. desember 2007 #6 Skrevet 12. desember 2007 Jepp, sambo får 2 uker fullt betalt fra den dagen jenta vår kommer Det er deilig
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 12. desember 2007 #7 Skrevet 12. desember 2007 Jepp min skal ha og får betalt:)
TinaP Skrevet 12. desember 2007 #8 Skrevet 12. desember 2007 Pappaen her tar 2 uker permisjon, men får bare betalt for den ene.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #9 Skrevet 12. desember 2007 Hei du ! Har kun hørt om selvstendig næringsdrivende som det er nesten umulig for å være borte fra jobben, enkeltmannsforetak etc som dropper denne. Det er jo kjempeviktig for dere begge at dere kan være sammen i denne spesielle tida!! Den kommer ALDRI igjen!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #10 Skrevet 12. desember 2007 Du har så rett så rett- men vi har flere barn fra før av, så det er ikke like spennende denne gangen. Og mannen er et skikkelig overtidsdyr som elsker jobben sin, så han vil rett og slett ikke (skal ikke ha pappapermisjonen heller). Men jeg ser at det er vanlig å ta fri, selv om det var en del forskjellige løsninger her i tråden. Men det er jo ille for dem som ønsker fri, og som ikke har en jobb som betaler full lønn- for det merkes jo med en halv lønningsslipp! Egentlig burde den vært innbakt i pappapermisjonen, men det er jo et politisk spørsmål... HI:-)
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 12. desember 2007 #11 Skrevet 12. desember 2007 Samboeren min skal ha 2 uker, og han får kun betalt 80 % lønn..
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #12 Skrevet 13. desember 2007 Min mann jobber i et lite privat firma som ikke betaler lønn disse to ukene. Han skal derfor ikke ha de to ukene permisjon, fullt ut, men vi har funnet en annen løsning som passer perfekt for oss. Han begynner egentlig på jobb kl 7 om dagene, noe som innebærer at han drar hjemmefra kl 06:30 til vanlig. Men når denne babyen kommer skal han starte seinere på jobb en stund framover (i alle fall 1 mnd), slik at han kan hjelpe til med å få de to andre barna våre avgårde på skolen før han selv drar på jobb. På denne måten får jeg den "avlastningen" jeg trenger i starten, og vi taper minimalt med penger. Så for oss blir dette den perfekte løsningen Noen andre som har prøvd, eller skal prøve en slik løsning?
15.januar kommer gutten! Skrevet 13. desember 2007 #13 Skrevet 13. desember 2007 Mannen min er selvstendig næringsdrivende så han kommer til å jobbe noen få timer på dagen når morgenstell ol er unnagjort. Om han er borte i 4 timer midt på dagen lider jeg absolutt ingen nød og vet av tidligere erfaring at det går helt fint.
Slalotte Skrevet 13. desember 2007 #14 Skrevet 13. desember 2007 Vi har ikke avgjort noen ting enda, men tanke på at det kommer juleferie så tror jeg ikke det blir noe av.. Han får fult betalt i de 2 ukene hvis han velger det, men han har en veldig dårlig rygg som rett og slett er vandt til å være i fysisk aktivitet.. Han må nesten ta fram gåstolen hvis han ikke jobber på en uke.. Så derfor ganske bra at han aldri er syk også.. hehe.. Men hvis babyen kommer i midten av juleferien så kommer han nok til å ta en uke iallefall.. Han vil lære å kjenne lillegutt fra starten av så det er jo fint
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #15 Skrevet 13. desember 2007 Hm.trodde alle tok de to ukene jeg og at de hadde rett til de med betaling. Min ska ha og får betaling.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #16 Skrevet 13. desember 2007 jeg vet ikke om samboer skal det enda jeg..han jobber i firmaet til pappan sin å hater å være borte fra jobb...så han skal heller ikke ha sine seks uker pappa perm annet enn noen dager i ny og ned som han styrer selv hvis han føler for å være hjemme en dag...så jeg skal ta de 6 ukene hans... og akkurat nå er d litt travelt for dem så tror ikke han blir hjemme mange dagene nå om hun skulle komme til ;P men helt sikkert de første dagene
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 13. desember 2007 #17 Skrevet 13. desember 2007 Her skal ikke pappaen ta noe fri. Jeg har ikke rett tl fødsespenger, og han får ikke fri med lønn, så vi har rett og slett ikke råd Men han jobber heldigvis 6-skift så han har fri 16 dager hver 6 uke, og har ofte 2-3 fridager sammenhengende i jobbeperioden, så det skal nok gå bra =)
Ella_A♡-Fødeklar- Skrevet 13. desember 2007 #18 Skrevet 13. desember 2007 Sambo skal ta ett par dager fri, men han er selvstendig i en enmannsbedrift så her er ikke muligheten til to ukers perm der..Men han har jo mulighet til å komme hjem iløpet av dagen og litt sånn, det hjelper på litt:)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #19 Skrevet 13. desember 2007 Lurer litt på hvordan det fungerer med denne touker'n. Siden jeg er student mister samboer retten til den vanlige seks ukers permisjonen, men mister han også den to ukers permisjonen ved fødsel? I utgangspunktet får de den betalt av jobben.
Siza m/prinsesse og juleprins Skrevet 13. desember 2007 #20 Skrevet 13. desember 2007 Mannen min skal ha den nå også, å den er betalt:)
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #21 Skrevet 13. desember 2007 Min kjære får to uker - med lønn. Men jeg ser for meg at de kommer til å ringe han i tide og utide fra jobben. Gjenstår å se hvor mye "fri" det blir..
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 13. desember 2007 #22 Skrevet 13. desember 2007 Samboeren min tar ut de to ukene etter fødsel, hvorav en betalt. I tillegg tar han ut en uke uten lønn nå neste uke slik at vi kan reise hjem til Stavanger for å feire jul. Vi er så "heldige" at vi har råd til å bake dette inn i huslånet...Vi synes det er såpass viktig at vi unner oss dette, termin 22.des, så er jo utrolig kjipt å feire jul bare oss to dersom knærta lar vente på seg
Anne_b1980 Skrevet 13. desember 2007 #23 Skrevet 13. desember 2007 min samboer er selvstendig så blir ingen uker her...... de seks ukene er vi jo nødt til å få til, for de kan ikke overføres til mor har jeg hørt ihvertfall......noen som vet noe annet? kan ikke sende en på 10 mnd i barnehage akkurat.......
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #24 Skrevet 13. desember 2007 jo vist kan du det:) Ingen fare å være 10 mnd å begynne i bhg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå