Gå til innhold

Langtidsblodsukker - glukosebelastning og resultater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har hatt normalt nivå på langtidsblodsukkeret, men likevel fått konstatert svangerskapsdiabetes etter glukosebelastning?

Skal ha "rutine-belastninga" i morra pga bmi over 26..

Tidligere har jeg målt fastende blodsukker (4,3) og langtidsblodsukker (4,5).

Er det noen grunn til å "tro" at glukosebelastninga da skal avdekke svangerskapsdiabetes? I og med at langtidsblodsukkeret var så "normalt"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De må uansett ha flere målinger enn en for å si at du har diabetes. Målingene dine til nå er i alle fall helt fine, så hvis du får avdekket svangerskapsdiabetes i morgen, er den mest sannsynlig ikke veldig alvorlig i alle fall. Vil jeg tro:)

Lykke til!

Skrevet

Du er snill, du.. hehe

Håper det stemmer :o) Virker ikke særlig fristende..

Skrevet

Jeg har vært igjennom dette 2 ganger og ved 1.graviditet hadde jeg sukker i urin ved hver kontroll.Tok glukosebelasning og fikk en måling etter 2 timer på 9,0(skal være under 8)Havna da på vippen og fikk en kjempe fin oppfølging og klarte meg med kostregulering!2.graviditet ble målingen etter glukosebelasningen på hele 13,9 og jeg måtte begynne med insulin sprøyter.Langtidsbls.var sist på 5,0 Men du skal ikke bli redd og lei deg om du skulle få en høy måling for du vil få så god oppfølging!Det fikk jeg iallefall!Men jeg skal krysse fingrene for deg og håpe på det beste!Skriv inn her igjen i morgen da om hvordan det gikk.Jeg har iallefall masse kunnskap og erfaringer,så trenger du råd er det bare å spørre.Lykke til!

Skrevet

Takk for svar. Jeg har heldigvis ikke hatt sukker i urinen i det hele tatt.. Ikke en gang den dagen da jeg kvelden i forveien drakk over en liter julebrus.. *rødme* hehe

-men spent, det er jeg :o)

Skrevet

Nå er jeg spent på hvordan det gikk!

Skrevet

Det gikk veldig bra.. Faktisk så bra at jeg ikke "gadd" dra hjemom etter legetimen.. Fastende på 4,8 og etter 2 timer lå det på 6,1..

Iiiingen grunn til bekymring, tenking og grubling.. og ingen grunn til å grue seg til selve drikkinga.. Det var ikke GODT, men det gikk vledig greit :o)

Fornøyd, ja!

Skrevet

Så bra det gikk så fint!!!Glad på dine vegne!Da er der jo bare å cruse inn til mål!Hvor langt er du på vei forresten?

Skrevet

28+1 :o)

*godt fornøyd*

Takk for omtanken, forresten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...