Gå til innhold

Noen med peiling på ribbe-steking her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ribba i ovnen nå, men skal ikke spise den før i morgen. Rekker ikke gjøre det i morgen, derfor gjør vi det slik.

Men hvordan får vi den best mulig? Bør vi steke den helt ferdig nå og bare varme/grille den i morgen eller....? Vil jo gjerne ha sprø svor og alt det der...:)

Skal feire "julaften" i morgen og må jo kose oss litt ekstra!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg hadde stekt den så og si ferdig i dag uten å grille svoren. I morgen hadde jeg varmet den opp i ovnen på svak varme slik at den ikke blir brent før jeg griller svoren litt mot slutten.

God Jul!

Skrevet

Ribba kan stekes tidlig på julaften eller dagen før. For å få sprø svor dagen etter er det er viktig at svoren er sprø etter du har stekt ribba. Ikke pakk den inn i plast eller aluminiumsfolie før den er blitt kald. Skjær den i serveringsstykker etter at den er avkjølt. Legg ribbestykkene i langpanne sammen med medisterkaker, pølser, svisker og epler og varm opp like før servering. 200 °C i ca. 30 minutter.

(dette sto på matprat.no) Kos dere med "julaften" i morgen! ;)

Skrevet

Tusen takk for hjelpen jenter! Da blir det god ribbe middag på oss i morgen... Lukter hvertfall veeeldig godt her nå!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...