flypapir Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Vi har ribba i ovnen nå, men skal ikke spise den før i morgen. Rekker ikke gjøre det i morgen, derfor gjør vi det slik. Men hvordan får vi den best mulig? Bør vi steke den helt ferdig nå og bare varme/grille den i morgen eller....? Vil jo gjerne ha sprø svor og alt det der... Skal feire "julaften" i morgen og må jo kose oss litt ekstra!
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Jeg tror jeg hadde stekt den så og si ferdig i dag uten å grille svoren. I morgen hadde jeg varmet den opp i ovnen på svak varme slik at den ikke blir brent før jeg griller svoren litt mot slutten. God Jul!
petite fleur Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 Ribba kan stekes tidlig på julaften eller dagen før. For å få sprø svor dagen etter er det er viktig at svoren er sprø etter du har stekt ribba. Ikke pakk den inn i plast eller aluminiumsfolie før den er blitt kald. Skjær den i serveringsstykker etter at den er avkjølt. Legg ribbestykkene i langpanne sammen med medisterkaker, pølser, svisker og epler og varm opp like før servering. 200 °C i ca. 30 minutter. (dette sto på matprat.no) Kos dere med "julaften" i morgen!
flypapir Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2007 Tusen takk for hjelpen jenter! Da blir det god ribbe middag på oss i morgen... Lukter hvertfall veeeldig godt her nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå