Gå til innhold

Jenta mi vil ikke hjem! : (

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok det ikke særlig hardt de første gangene hun sa at hun ikke ville hjem, da jeg hentet henne i barnehagen. Men nå sier hun det annen hver gang jeg henter henne, når hun er ute med passepiken, når vi er på besøk hos familie/venner... Aner ikke hva jeg skal gjøre, eller hva det kan være?

Hun er stort sett i godt humør hele dagen, og virker til å trives hjemme når vi er hjemme.

Jeg synes rett og slett dette begynner å bli direkte flaut! Andre som har det/hatt det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt samme problemet siden jenta vår begynte i barnehagen i august.. men vi har ikke passepike da..

Og jeg har konkludert med at vi kanskje var for mye ute på ting.. og ikke hjem fra barnehagen og spise middag rutine.. Vi var ofte på besøk hos venner og familie..

Jeg har også ftenkt at det kan være fordi jenta vår forbandt hjemmet med søvn.. (ofte hjem rett før senge tid)

nå har vi endelig fått em bedre rutine.. og hører den setningen sjeldnere og sjeldnere.. (Besøk tar vi i helgene, ellers om besøket ikke er "viktige" som feks bursdager. Inviterer vi vedkomne istede til oss)

Skrevet

I våres hadde vi scener hver dag, når jeg hentet lillegutt i bhg. Han kunne t.o.m. peke bydende på meg og rope "vekk, mamma, vekk!". Eller så bar jeg han skrikende ut. Stilig? Ikke så veldig! Jeg passet på å ha goood tid, ellers så bare svelget jeg flauheten og var mild og bestemt, (selvom jeg må innrømme at jeg så på de andre barna, som kastet seg rundt halsen, på mor eller far, med misunnelse...). Nå følger han med, som et lite lam, jeg får aldri noen kos når jeg kommer, men noen ganger hører jeg "mammaen min", når jeg kommer, og da blir jeg nesten rørt til tårer. Så bare svelg flauheten så godt du kan, og trøst deg med at det nok blir bedre etterhvert.

Skrevet

Vi forteller 10 minutes, 5 minutes, 2 minutes og så går vi. Da har hun tid til å leke ferdig. funker som fy. Tar litt innøving men de forstår det etterhvert.

Skrevet

Samme erfaring her, selv om det går litt i perioder. En stund pakket jeg sekken hennes i garderoben før jeg "viste meg til syne" og vi dro hjem. Men nå går jeg inn og hilser på, og sier at vi skal dra hjem når jeg har pakket sekken. Det tar jo bittelitt tid, siden jeg da gjerne snakker litt med en av personalet om dagen som har vært også. Da får hun litt tid til å forberede seg på at vi skal hjem, og det fungerer litt bedre.

Men det er ikke alltid dette går knirkefritt, altså. Det er flere ganger hun omtrent hopper opp i fanget til en av personalet når jeg kommer inn i barnehagen, og legger seg godt til rette der..... Eller ser veldig trist ut når jeg kommer og bare løper fra meg. Uff, jeg blir så trist i disse situasjonene, men jeg vet jo at det er helt normalt.

Skrevet

Absolutt helt normalt. Opplevde det med størstejenta og opplever det med minstejenta nå. Det er kjempegøy å være hos andre. Og når hun blir hentet i barnehagen så er det for å straffe meg litt fordi jeg leverte henne der..hehe. Så ikke tenk mer på det :) Tenk om det hadde vært motsatt? Hun ville ingen andre plasser enn hjemme. Det hadde vært slitsomt!

Skrevet

Dette forslaget er sikkert upopulært, men:

Hva med litt mer mammatid?

Har du mulighet for det?

Har du både barnehage og passepike, så har du mye barnepass. Jeg sier ikke for mye. Men du kan vurdere om det passer for dere at mor og barn har mer tid sammen.

Skrevet

Jeg vil legge til at min datter kommer springende når hun skal hjem fra barnehagen. første hun gjør er å gi meg en god og varm klem

hilsen Anonym 21:47 12.12.2007

Skrevet

Hei :-)

Jeg jobber selv i barnehage, og opplever det der daglig. Det betyr IKKE at hun liker barnehagetantene bedre enn deg, og det er det heller ingen som tror:-) Av og til passer det bare litt dårlig, man har jo så mye å gjøre når man er i bhg eller på besøk:-P

Skrevet

Her begynte snuppa med det for 4-6 uker siden. begynte i bhg. når hun var 14 mnd. i april og er 22 mnd nå.

Hun vil ikke hjem og her er det slik hver dag. Men jeg vet at det er helt normalt selv om det innimellom kan være litt vondt.

Håper hun ikke vil holde på slik resten av bhg. tiden men at det gir seg etterhvert, da det er veldig slitsomt til tider og vi fort bruker 30 min. før vi er ute av døren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...