Gå til innhold

Er jeg så drit-forbanna-urimelig....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig opptatt av at jeg ikke skal "binde" min samboer, han får stort sett lov til å gjøre det han vil. Stort sett... han gjør som han vil. Det er ikke alltid jeg synes det er så flott, men ... herligfred, vil jo ikke bestemme over han heller.

Men, føler... nå i det siste det blir litt mye. Han jobber jo alltid liksom... så når han har fri mellom jul og nytt år har han funnet ut han og en kammerat skal dra av sted... synes det er litt trist jeg da.. men, gidder ikke NEKTE han liksom..

I dag så avtalte han med en kammerat om å trene, 3 minutter senere ble vi bedt på krabbefest med familien min på samme tid han avtalt treningen. Jeg spurte han om ikke han kunne avlyse treningen, men det kunne han IKKE! Jeg spør han aldri om å avlyse eller nooooe... så denne ENE ganga liksom. Ååååhhhrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!! Men han hadde ikke lyst på krabbe og han kunne ikke "svikte" kammeraten.... Men det var jo bare gått 5 minutter siden avtalen :(((( ååååååååååå.... blir så sur!!!

Hilsen SURPODDA!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, syns absolutt ikke du er urimelig!

Skrevet

Tror jeg hadde blitt mer skuffa over jula enn at han dro på en avtalt trening.

Hvor skal han i jula da som er viktigere enn å tilbringe litt tid med deg og jentene deres?

Skrevet

skjønner ikke helt hvorfor du ble sur nå.. han hadde avtalt med sin kamerat da kan vel du dra på krabbefest alene eller?

Det går nok så fint.. puuuust :)

( jeg hadde blitt lei meg oxo om gubben dro bort i jula..)

Skrevet

Stram inn tøylene! En ting er å ikke binde ham, men når han blir egoist så må du vel kunne sette foten ned? Han HAR jo tross alt en familie også, ikke bare seg selv

Skrevet

det med krabbefesten hadde jeg i grunnen bare sagt neivel til,for jeg kunne dratt alene jeg og ville ikke hatt med meg en som egentlig ikke vil være der uanset..

men til det med romjula..hadde blitt dritskuffa..hadde faktisk bedt han om å bli hjemme..

Skrevet

Jeg syns du har all grunn til å bli sur.

Skrevet

Jeg tenker sånn at når vi er i et parforhold og har barn i sammen, så må vi planlegge fritiden og aktivitetene våre etter hverandre. Når min mann planlegger ting på fritiden uten meg og barna, så planlegger han samtidig min fritid. Altså da må jeg være hjemme, men dette går begge veier. Jeg spør om det er greit at jeg gjør det og det den dagen, og han det samme med meg. Kolliderer noe med familibegivenheter, så prioriterer vi det vi kan gjøre sammen først.

Høres mer ut som din mann tror han er ungkar enda.

Skrevet

Nei, du er slett ikke urimelig i forhold til jula. Når man begynner å bli egoistisk og ikke tenker på familien og prioriterer den, blir det helt feil spør du meg.

Jeg hadde ikke akseptert at sambo hadde reist bort fra meg og junior i jula, aldri i livet...:)

Skrevet

hææ?

gjøre som han vil?? kan du gjøre som du vil også da eller? har dere ikke barn i sammen da??

verken mannen eller jeg kan gjøre som vi vil.. men så klart prøver vi jo å la hverandre få gjøre mye av det vi vil.. feks trening osv.. men må jo avtale og noen ganger passer ikke ting.. vi har jo to barn også som kommer først og da kommer jo familien først..

skjønner deg veldig godt iallefall.. du er nok for snill...;)

Skrevet

Føler meg ikke spesielt snill da... mnen når det er noe jeg kunne tenkt meg føler jeg han kunne stilt opp.... det er første gang på mange år jeg har bedt han droppe no (dagens trening), så følte han kunne ofret seg litt. Orker ikke dra alene på krabbefest med de 2 små... derfor ville jeg han skulle være med.

Skrevet

Hadde blitt sur jeg også da ja!! Går an og "svikte" kompisen og tilbringe tid med familien i stedet!!.Spesielt hvis han allerede er mye borte.. Han hadde fått "hørt" det hvis det var min mann ja.

Skrevet

Man kan ikke alltid gjøre som "man vil" når man har fått seg barn og familie. Det er maaaange ganger jeg skulle ønske jeg kunen komme hjem etter jobb, slenge grandisen i ovnen og ligge å slappe av på sofaen resten av dagen/kvelden. Men man kan jo ikke gjøre det, det er ikke rettferdig for de man har valgt å leve livet med.

Jeg og min sambo har bestemt sammen at vi alltid skal avklare med den andre parten før vi bestemmer oss for om vi skal finne på noe med venner. Jeg synes det er kjempe koselig når han drar ut med guttene å koser seg, men jeg hadde satt ned foten om hanhadde sagt at han skulle bort i jula eller funnet ut at han skulle på fest hver helg.

Er rimelig sikker på at jeg ikke hadde "fått lov" jeg heller.

Synes det er veldig egoistisk å skulle dra bort i julen uten familien sin, jeg hadde nok blitt drit forbannet om jeg skal være ærlig.

Skrevet

Uff , dette hørtes trist ut !

Hvorfor setter du ikke krav til han ?

Han har jo ansvar for barna han også . Trit at han setter seg selv foran dere , og at du syns det er greit . Er du redd han ikke vil være i forholdet hvis det settes krav til han ?

Skrevet

Det heter ikke "jeg og meg og mitt" lengre,når man er et par,og har barn sammen.

Da er det "oss,vi og vårt"!

Synes å dra bort med kamerater midt mellom jul og nyttår er litt vel på siden....selv om jeg sitter litt i salaten når jeg sier det (drar bort i 2 uker fra mannen min i jule, men det har vi jo blitt enige om,da...)

Håper han skjønner snart at man ikke bare går egne veier når man har kjerring.

Skrevet

Skjønner jo at det er forskjell på forhold. Jeg kunne aldri levd i et sånt forhold som jeg får inntrykk av at du lever i.

Helt uaktuelt at mannen hadde funnet ut at han skulle finne på noe sånt som det du sier om å reise vekk med en kamerat. Det ville aldri ha fallt han inn å gjøre noe sånt heller. Kanskje dette dreier seg littt om alder og modenhet også.

Et sånt forhold hadde jeg kanskje akseptert når jeg var yngre og usikker, men ikke nå som jeg har passert et par og tredve og er bevisst hva jeg vil ha og gi i et godt forhold.

Man er et team, og tar avgjørelser sammen. Klart at min mann kan gjøre ting på egenhånd og ta seg en tur uten meg og barn, og at jeg kan gjøre det samme. Men da er det noe vi avtaler og avgjør sammen.

Solo-utspill passer dårlig, og det virker som han har prioriteringene sine på helt feil plass.

Det er din oppgave å si klart å tydelig i fra til han hva du føler og mener. Han er ikke en tankeleser og kanskje han trenger å få det inn med te-skje. Vær tydelig overfor han, og be om at han tenker på dere som en helhet. Dette har ingenting med "binde han" å gjøre eller bestemme over han, der er du på feil spor.

Vær tydelig overfor deg selv hva dine behov er, og signaliser dette tydelig til mannen din.

Skrevet

Hadde akseptert krabbefesten men julen hadde jeg blitt grunndig sint over

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...