Gå til innhold

Til dere som har hatt totalruptur eller grad 3 revning....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var det ett år etter fødselen? Hvilken grad hadde du, og hvordan fungerer endetarmsmuskelen nå? Har dere problemer med at dere må haste dere på do? Fra en mamma som fødte for 5 måneder siden og som ennå har problemer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Fødte 1 ste mann for 10 år siden, hadde da totalruptur grad 3. Kan vel si at jeg var ganske bra etter 1 år men nå i dag etter 2 nye graviditeter kan jeg vel si at jeg merker forskjell. Må ikke haste på do men har problemer med å holde på luft... Men det finst jo hjelpemiddler i dag da. Gå til legen og få hjelp viss du sliter enda....

Skrevet

til melkis :-).

Det heter ikke totalruptur grad 3.. Totalruptur er grad 4. Grad 1-3 er revning i forskjellig grad (..) opptil totalruptur.

hilsen grad 3c

Skrevet

Hei! Jeg revnet ganske mye (grad 3) , men har aldri hatt noe problemer.. Men du får vel straks en innkalling til ettersjekk regner jeg med.. ta opp problemene dine der.. !

Skrevet

Takk for svar jenter. Man blir bare innkalt etter 1 år i Oslo. Så det er en stund til... Er det noen flere som hadde problemer i begynnelsen og at det gikk over?

HI

Skrevet

hei hei...

vet ikke hvilken grad jeg revnet i, men hadde en tredjedel av endetarmsmusklen igjen( revnet litt på tvers- heldigvis, ellers hadde vist hele røket.). hadde vondt lenge, eller ømt, nå 13mnd etter fødsel, så er det nesten bra. ikke vondt, det har det ikke hvert på lenge, men merker det er sydd veldig stramt på en måte, og at det ikke er like elastisk i musklaturen du forstår.

klarer helt fint å holde meg når jeg må på do,men merker vist jeg har litt mye luft i magen, så kan det komme litt ukontrollert:( hvis jeg bøyer meg litt fort, eller løfter tungt osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...