millica*Stella04.02.08* Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Lurte på om man bør dra til sykehuset med en gang når vannet går? Er slimprppen det samme som vannet? førsstegangsfødende i uke 33....
Håpefull mamma Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 ring sykehuset, så sier de om du skal komme inn, eller bare vente på riene. men går vannet så tidlig som nå, må du nok inn ja.
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 da vannet mitt gikk ringte jeg føden, men dersom riene ikke er regelmessige kan man vente noen timer før man drar til føden... jeg fikk beskjed om å slappe av og prøve å sove litt først før jeg skulle komme inn til en sjekk 4-5 timer senere... men ring føden når vannet går, så vil du sikkert få en "instruks" av dem=)
molla 29.12 Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 jeg ringte til sykehuset når vannet gikk, fikk min første ri samtidig. fikk komme inn og ble til babyen var født 10 timer senere. slimproppen er ikke det samme som "vannet", vann er vann. til meg sa det splosj sist gang, og så stod jeg der med en vanndam under meg. slimproppen er hva navnet tilsier. den kan visst komme ei stund før fødselen, har ikke merket denne selv.
Icedancer Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Jeg fikk til svar (da jeg ringte føden, var i uke 38) at siden jeg hadde ringt og sagt fra at vannet var gått så måtte de ta meg inn for sjekk, men hadde jeg latt være å ringe kunne jeg bare blitt værende hjemme. Meeen.. husk at har ikke fødselen kommet igang innen 48 timer etter vannavgang så må du settes igang. Så jeg ville heller dratt inn for den sjekken, slik at du hverfall er inne i systemet, og får en tid for eventuell igangsetting. Litt bedre å ha noe konkret å forholde seg til synes nå jeg.
Astrid21 Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 Jeg fikk beskjed om å dra når vannnet går..Men vi bor 2 timer unna Trondheim da.. Ring føden å hør=)
nattensDronning Skrevet 14. desember 2007 #7 Skrevet 14. desember 2007 MEN, hvis babyen ligger i seteleie så må man hvis legge seg ned og ringe ambulansen. Det fikk ihvertfall jeg beskjed om av jordmor. Jeg skal ha planlagt KS om en uke, og babyen min ligger i seteleie ennå (uke 38). Så skulle vannet gå før den tid, så er det ned på rygg og bli hentet i ambulanse. Skjedde faktisk nettopp en venninne av meg.
Afrodite´71 Skrevet 14. desember 2007 #8 Skrevet 14. desember 2007 Hei Jeg har hørt at man må ligge om vannet går og hodet ikke er festet fordi ungen kan "ramle" ned i fødselskanalen og få navlestrengen rundt halsen. Vet ikke om hodet er festet her, og vil ringe føden om vannet går for å høre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå