Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Jeg jobber deltid (20 %), og har ikke rett til permisjonspenger, men har jeg da ikke rett på permisjon fra jobben, UTEN lønn? Jeg vil gjerne fortsette å jobbe 20 % etter barnet er født, men har jeg rett på permisjon/fri 3 uker før og 6 uker etter barnet er født? For kunne tenkt meg fri noen uker før termin, og etter barnet er født, slik at jeg kan "komme" meg etter fødselen. Noen som vet?? ;-)
nr 6 på vei Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Du har rett på fødselspermisjon. Den må du gå ut i 3 uker før UL termin. Permisjon har du krav på selv om du ikke har krav på foreldrepenger.
millymolly&mini Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 Det kan være du har rett på fødselspenger hvis du jobber 50 prosent siste mnd før permisjonsstart. Ei venninne av meg hadde bare jobba 40 prosent, og hun fikk vite at hun måtte jobbe 50 prosent siste mnd for å få fødselspenger. Det kan jo være at hun hadde en spesiell sak. Men ta en telefon til NAV, så får du et korrekt svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå