Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Min gutt på 6 1/2 måned har nå hatt diare i snart 14 dager. Skifter x antall ganger på ham for dagen. Har prøvd forskjellige grøter for å se om det er det han reagerer på (m/u frukt, m/u hvete osv). Nå har jeg gått over til å gi ham 4 mnders grøten igjen for å se om han blir bedre da (den tåler han). Får ellers kun morsmelk. Ikke begynt med middag enda. Spiser bra og allmentilstanden er bra. Noen gode råd?
Lillegutt og jeg Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Hei! Her har det også gått i x antall bleier de siste par ukene... Min lille gutt er "bare" 5 måneder, men ellers kjenner jeg igjen det du skriver! Han har spist grøt en god måned allerede, før denne diare-perioden satte inn. Hadde en teskje malt i grøten, og virket som at alt gikk greit. Bæsjet hver 4-5 dag. Ellers får han bare MM og litt frukt. Inntil da for 14 dager siden. Snakket med HS (vi var på kontroll på helsestasjonen) - og hun mente han kunne reagere på malten. Vi burde redusere den, og kanskje gi litt bananmos for det virket stoppende. Dette har vi gjort, men så ingen god effekt med en gang... først nå de siste par dagene har det blitt litt færre bæsjebleier om dagen, men fortsatt iallefall et par i døgnet. Jeg tror lillegutt her er i ferd med å få tenner, og at denne magen er en reaksjon på det. Har din fått tenner?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 Synes min allitd har veldig løs mage, noen ganger nokså rennede som diare. Han får bare morsmelk. Er det da noe jeg spiser som gjør det så flytende? (men skal da ikke bæsjen være nokså myk når de kun får morsmelk?) sorry, er ny uvitende mamma....
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 Ja, min fikk to tenner da han var fire måneder. Hadde ikke noen plager da di brøt ut. Kan ikke kjenne noe antydning til flere tenner nå. Før han fikk diare var han plaget med litt hard mage, hadde avføring kanskje to-tre ganger i uken. Fikk malt ofte da. Har ikke gitt han malt di siste to-tre ukene. Noen andre matvarer som virker forstoppende? HI
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #5 Skrevet 12. desember 2007 min hadde også ganske løs mage når han bare fikk morsmelk, tror det er helt normalt:). HI
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #6 Skrevet 12. desember 2007 Hvis du er helt sikker på at det er DIARE så skal det sjekkes av lege. Det er ikke normalt at spebarn har diare over en lengre periode....
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #7 Skrevet 12. desember 2007 Snuppa her har også hatt diare/ veldig løs mage i over 1 uke nå (hun er 7mnd). Var hos legen med henne forrige uke og fikk beskjed om at det sikkert var magevirus (hun sa det kunne være rota virus). Det er mye sånnt som går nå. Legen sa at det ikke var så mye å gjøre med det, men passe på at hun får i seg masse væske. Også se ann almenntilstanden hennes. Ammet derfor ekstra mye, og sørget for at hun drakk vann i mellom måltidene. Disse små blir fort dehydrerte. I tillegg prøvde jeg å få i henne litt banan - og blåbærsaft (skal virke bindende). Uansett så er det greit å ta seg en tur til legen hvis du er urolig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå