Gå til innhold

Ulønnet permisjon som alenemor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere erfaringer, er det mulig å gjennomføre? Hva skal jeg leve av, får man stønad?

Postet denne på småtroll 0-1 år også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vil da tro du får os??

*dytter*

Skrevet

Full os? Nå har jeg fast stilling 100% (er i permisjon) ,men får alikevel litt os.

Er i en mulig flytteprosess og barnet skal ha barnehageplass.. osv.. det er mye som skal fikses. Ny jobb også evt.

Vil jeg få full os når jeg tar ulønnet permisjon? Det er jo mitt valg og ikke jobbe å miste lønn.. Hvis man har sambo eller er gift så kan man jo kanskje leve av den andre lønna,men ikke hvis man er alene.. Har veldig lyst til å forlenge permisjonen pga min situasjon, men det går jo ikke uten penger..

Full os, hvor mye er det? 10 000 kr? Det er jo ikke så mye heller egentlig... Vanskelig å være alene!!!

Skrevet

Du får full overgangsstønad. Det er noe alle aleneforeldre får viss enn ikke tjener for mye til å få det da. Så får du dobbel barnetrygd og barnebidrag fra bf da.

Skrevet

Om du skal flytte og bytte jobb kan du jo like godt si opp den gamle da når du er ferdig med permisjonen?? Så går du på full os til du har fått ny jobb....full os er 10300/mnd, den kan du få skattefri, er ikke mye, men i tillegg kommer da dobbel barnetrygd, barnebidrag, småbarnstillegg ,du kan visst søke om bostøtte har jeg forstått, og om du skal ha bhageplass kan du få dekket 64% av utgiftene.....jeg valgte å slutte i jobben da permisjonen var over for å lete etter en ny jobb, og nå i mellomtiden går jeg på full os, får ikke mye, men det går rundt i en overgangsperiode iallefall!!

Hvordan får du redusert os når du er i 100% fast stilling????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...