Gå til innhold

Hva slags vogn til en to-åring+nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan se ut til at jeg er gravid igjen og da vil snuppa bli akkurat to år når neste kommer. Hvordan skal vi da løse transport-problemet? Er hun stor nok til å ikke ha vogn eller må vi ha søskenvogn. Har en duovogn fra Emmaljunga fra før + en Carena Easy. Jeg kommer til å være mye alene med begge to evt. og trenger noe som gjør det lett for meg som mor og komfortabelt med for de små. Termin blir evt i midten av august.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg kjøpte Carena søskenvogn brukt på fin.no.

Så kjøpte jeg en ny softbag til minstemann.

Den har separate rygger og en "vegg" mellomsetene...

Har ikke prøvd den enda for nr 2 er ikke fødd hehe.

Det er kjekk størrelse på den sammenlagt også, syntes ikke den tok større plass en kombivogna jeg...

Skrevet

Skulle selvfølgelig stå finn.no hehe... Typisk...

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt Plih & teds søskenvogn, og min er 2,5 når babyen kommer i mars.

Skrevet

Jeg skal ha carena sin vogn som kommer ut i salg i januar...

Skrevet

Dette har jeg også lurt på, det blir nøyaktig 2 år mellom mine to også og jeg har tenkt masse!! Men min gutt er så utrolig glad i å gå og veldig flink til å gå fort. Vi håper også på barnehage rett borti veien (typ 50 m.) og får vi plass der dropper jeg søskenvogn, kjøper heller ett fotbrett som vi kan bruke til nød. Så får jeg prøve å time innkjøp og sånne ting mens han er i barnehaven.

Hvis jeg skulle kjøpt ville jeg nok kjøpt OTH urban jungle, den er dyr, men verdens beste vogn. En venninnne kjøpte den til sine, hun har nøyaktig 2 år i mellom hun også, og hun kan ikke fullrose den nok.

Men siden den er så dyr avventer vi og ser an behovet. Vi bruker ikke vogn så ofte nå engang og han er 20,5 mnd gammel. Tar den aldri med på søndagsturer feks. (går ikke så langt med andre ord...:)

Skrevet

Åh så kjekt at du allerede har laget tråd på dette... Vi kommer til å sitte med akkurat samme situasjon neste august... Isa blir ca 22 måneder når småen titter ut...Vi har en basson roma nå som vi er så fornøyde med. Synd å måtte bytte den ut med en søskenvogn,men det ser ut til at vi må det.... hmmmm....De ser så kalde ut og sånn jo ;P Når snøen og vinteren kommer,å ha et lite nurk under og et stprt et oppå.... Men man finner vel måter å gjøre det på...

Skrevet

Vi har Phil&Teds. Har ikke brukt den på 2 barn enda. Men den kommende storesøster er veldig glad i vognen (2år), og den er så lett og håndtere. Lett å bære, lett å slå opp og sammen. Den er jo en smal søskenvogn. Blir spennende å prøve med to barn :o)

Skrevet

Vi tenker kansje å kjøpe carena sin søskentrille, den er ikke så dye. I og med at storebror blir akkurat 2 år når neste kommer er det ikke sikkert den blir mye brukt. Har Quinny speedi å bruke ellers..

Skrevet

Hei! Jeg lurer akkurat på det samme som deg faktisk:) Gutten min blir to år i august og jeg tror jeg er gravid igjen med termin 20. august. Så morsomt!

Jeg synes det er veldig mange fine søskenvogner, men jeg lurer på om det blir bruk for det for en veldig liten periode.... hmm.

Skrevet

Og det var jo mange i samme situasjon så jeg nå!

:)

Skrevet

Her og blir d 2år mellom..

snuppa har bursdag i slutten av desember og neste komme i januar..

vi har rett og slett kjøpt et søskenbrett som ho kan stå på.

har i tillegg ei maclaren trille til storesøster når pappaen og e m.

Snuppa på 2 begynna i barnehagen i februar så d blir jo ikkje så veldig ofte eg ska ha begge med i vogn samtidig.

vi trålte markedet for søsken vogner, men fant ut at vi sannsynligvis ikkje vil ha behov for d.

men d e oss..

lykke til alle sammen!

Skrevet

Min erfaring med første runde med to tette var at investering i søskenvogn var helt uvurderlig. Vi var masse på lange turer, noe som hadde vært umulig med bare søskenbrett. Den eldste hadde fremdeles behov for å sove på dagen, og med dobbeltvogn følte jeg at jeg hadde fritt spillerom til å dra ut på korte eller lange turer når jeg selv ville det. Den eldste min begynte også i barnehage etterhvert, men utrolig mange helger og ferier som man gjerne vil ut og lee seg litt! Hadde den med på sydentur og alt mulig! Brukte den til minsten var rundt 3 1/2 år, eller kanskje lenger, selv om de går mye selv så blir småtasser fort slitne og kan trenge en hvil. Det er rett og slett et sant h* å trille vogn med en arm og bære en vrang toåring under den andre. Nå er jeg i gang med andre runde med to tette og jeg gleder meg til å børste støv av tvillingvognen - skal bytte ut softbag'en som den nye babyen skal bruke - ellers er den like fin! Beste vogninvestering jeg noengang har gjort!

Skrevet

Jeg hadde 15 måneder mellom mine og prøvde en Carena som jeg solgte og en OTH som var helt VIDUNDELIG (og lett)!!!!

Kjøp dem brukt på nettet!

Skrevet

Har forresten OTH jeg og - den er bare helt genial!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...