Monajenten Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Jeg snakket med mamma isted, og hun mente jeg kunne ha bihulebetennelse ut i fra det jeg sa... Jeg har sinnsykt vondt på ene siden av nesen, helt fra toppen liksom, også under og rundt hele det venstre øyet, pluss bort mot øret og inni øret. Bøyer jeg meg fremover, holder jeg på å besvime fordi hodet føles kjempetungt. Kan dette være bihulebetennelse? Hater å ringe legen når jeg ikke "må", men har hørt at det ikke er så veldig lurt å gå for lenge med bihulebetennelse, da det kan spre seg... Noen som har peiling?
Sivalur Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Jeg synes absolutt det kan høres ut som bihulebetennelse, men er jo ingen lege da... det første du bør gjøre er å dra på apoteket og kjøpe et nesehorn, som du kan skylle gjennom nesen med. Jeg har gått på antibiotika ved bihulebetennelse, men ble ikke frisk før jeg begynte å skylle med nesehorn. I tillegg tok jeg en gang noen urtetabletter jeg fikk på apoteket, husker ikke helt hva de heter men inneholder fenikkel og timian mener jeg å huske. Spør på apoteket. De skal hjelpe mot tette bihuler. God bedring!!!!
Sentralstøvsugeren Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 Bihulebetennelse går som regel over av seg selv, men det er jo vondtt! Man kan ha det uten feber. Bruk masse nesespray for å åpne opp. God bedring!
Sivalur Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 Jeg er skeptisk til nesespray... kjøp nesehorn på apoteket og skyll! Har fått det rådet fra flere venner før jeg endelig fikk meg til å prøve det selv - og ja det er ekkelt første gangen men det funker!! Du kan bruke saltvannspray om kvelden for å løse opp litt før du skal sove.
Monajenten Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. desember 2007 Takk for svar, begge to. Har også fått tipset om å bruke masse nesespray, men jeg blir så fort avhengig, så jeg prøver å unngå det så lenge jeg kan. Nesehorn hørtes jo lurt ut. Får dra på apoteket imorgen og kjøpe det!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå