kajfla Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Jeg er i uke 16, går over til uke 17 i morra, men har ikke sagt noe til sjefen enda. Jeg jobber bare hver 3 helg, og har ikke noe problem med å gå på jobb. Har ikke fast, er bare et langtids vikariat(vet ikke hvor lenge). Men burde jeg si ifra, eller har det ikke noe poeng? Jobber på sykehjem, så tror ikke det blir så veldig vanskelig å få dekket den helgen min når den tid kommer. hva syns dere? jeg har ikke peiling på hva jeg burde gjør.
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Det er veldig mange som ikke sier noe før etter ultralyd, og det er helt OK, altså uke 17-19, men da er det vel greit og si, begynner jo å få mage da. Men arb.miljøloven sier ingenting om når du må si det, så sånn sett må du ikke si noe, før du søker om permisjon, og det må du gjøre innen en måned før termin.
Gemini7 Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 Jeg er straks over i uke 19 og har heller ikke sagt noe på jobb enda (selv om min 2.gangsmage begynner å bli vanskelig å skjule..). Jeg har ikke fast stilling enda og venter ny kontrakt når som helst nå, så er like greit å vente. vet heller ikke helt hvordan jeg skal si det, vil ikke gjøre noen big deal av det heller, er jo en privat ting som vi ikke har noen plikt til å opplyse om. Og med henblikk på svaret du fikk over så varierer det nok litt fra arb.plass til arb.plass hvor tidlig du bør søke om permisjon. Her på min jobb bør man søke om permisjon 3 mnd før perm'en skal starte.
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #5 Skrevet 12. desember 2007 Du trenger ikke si det med en gang, nei. Fortalte det i går jeg ( er 5 +3), men jeg er i så dårlig form at jeg ikke hadde noe valg. Visste ikke at hun da skulle fortelle det til alle andre på jobb da, men men....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå