Gå til innhold

Kobberspiral - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått resept på kobberspiral men er så usikker om jeg skal ha det... Siden vi uansett sansynligvis skal prøve på nr 2 om et års tid... har hørt det tar et år før det stabiliserer seg og da går jo vinninga opp i spinninga egentlig... Hvilke erfaringer har dere? er det vanskelig å bli gravid når man tar den ut? mye smerter / blødninger osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kobberspiral skal ikke klusse til noe når det gjelder å bli gravid. Jeg hadde kobberspiral i 4 år, måtte ta den ut fordi den hadde falt litt ut og gitt meg betennelse i livmora. Ble gravid like etterpå pga litt uforsiktighet;-) Under 1 mnd etter at spiralen var tatt ut var jeg gravid! Hadde litt uregelmessige menstrasjoner mens jeg hadde spiralen, det kunne gå 40-45 dager mellom hver mens. Fikk bittelitt mer menssmerter, men blødde ikke mer en vanlig.

Skrevet

Ok, det høres jo positivt ut=) men har hørt at folk blør leeenge etter innsetting... stemmer det eller?

Skrevet

Ikke for min del, jeg blødde bittelitt samme dagen som den ble satt inn..og hadde ganske vondt i magen så ble sengeliggende resten av den dagen, men jeg hadde ikke født før da så livmora mi var egentlig for trang for spiral..(så du ikke ble skremt). Men å sette den inn kan være litt vondt, så jeg vil anbefale deg å ta paracet 1/2 time før du skal sette den inn:) (legen min som anbefalte det til meg hvis jeg skulle ha spiral på nytt) Men absolutt et prevansjonsmiddel jeg var fornøyd med mens jeg hadde det:)

Skrevet

Ok, dette høres jo veldig bra ut =) kanskje jeg bare skal gå for det da, legen syns ihvertfall det hørtes best ut for meg, jeg tåler ikke så godt hormoner og blir veldig lett gravid også med prevensjon (opplevd det 2 ganger...) så da mente han kobberspiral var ganske sikkert...

Skrevet

Ja, da syns jeg du skal gå for det:) Er jo veldig sikker prevansjon og ingen hormoner, ingen fare for å glemme å ta noe..hehe, skulle tro jeg var selger av kobberspiral nå;-) Men seriøst, anbefales:)

Skrevet

jeg satt inn kobberspiral for ca 8 uker siden....var sinnsykt vondt etterpå i noen timer, men når det ga seg merket jeg ikke noe mer....blødde ingenting etter innsetting, heller ikke noe mer ved første mens....hadde litt mer mensmerter men ikke noe mer enn det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...