Gå til innhold

dem skal i kirken i bhg i morgen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så fint for deg.

Skrevet

Det blir koselig til dem vettu :)

Skrevet

*rister på hodet*

Ja jeg syns det er kjempekoselig å være i kirken. Flott at de får kose seg med julesanger med de andre barna. Er det greit for deg?

Skrevet

å gå i kirken handler jo mye om tradisjoner også, og det kan vel være veldig koselig for et barn å oppleve den julestemningen i kirka, julesanger, lys osv.

Skrevet

Selvsagt =) Noen er så negative at jeg får helt vondt inni meg.. Kjære vene sier jeg bare...

Skrevet

Kjempe koselig! :)

Var sist uke i vår barnehage, lille skorpionen min hadde storkost seg. :)

Skrevet

Så koselig :) Syns det var kjempestas å ha med ungene i kirken når jeg jobba i barnehage også :) Dem syns det var kjempsstas!

Skrevet

Kan de ikke synge julesanger et annet sted?

Det finnes faktisk kirker som ikke tillater at det synges julesanger uten kristent innhold.

Jeg synes ikke noe om å lure religion inn i små uskyldige barn.

Skrevet

Jenta mi var i kirken med barnehagen forrige uke, å snakker masse om det ennå...De kosa seg ja!:)

Skrevet

Det er så UTROLIG UNØDVENDIG å kritisere folk her inne for skrivefeil... Ikke minst barnslig! Heve seg over andre på den måten. Kvalmt!

Skrevet

Var med bhg i kirka i dag og da det var ferdig titter han ene 2-åringen opp på meg og sier: "dette var fint du". De satt som tente lys, sang, lo og klappet mellom sangene.

Alle kommunale bhg har en kristen formålsparagraf enten vi liker det eller ikke og i rammeplanene for barnehager står det at vi skal formidle det relgiøse budskapet i forbindelse med høytidene. Om man er enig i dette eller ikke, er en helt annen diskusjon...

Skrevet

Så koselig!

Håper de begynner å besøke moskeet og sånt snart også. :o)

Skrevet

Mine er i kirken med bhg. idag, synes det er veldig koselig jeg også.

Selv om man ikke er kristen så synes jeg at det er bra for åpne sinn å kjenne andre religioner.

Ungene mine deltar jo i Eid-feiringer selv om de ikke er muslimer, og i asiatisk nyttårsfeiring selv om vi kke er asiatiske, Lysfesten til hinduer selv om vi ikke er hinduer.

Synes forresten at det er ute av sin plass å korrigere språket til folk her inne, da ville vi nemlig ikke få gjort noe annet. Dessuten så bør ingen sensureres på bakgrunn av skrivefeil, slikt skaper klasseforskjeller det.

Skrevet

Tror ærlig talt ingen barn har vondt av å gå i kirka en gang i året i barnehagealder og skolealder. Har ikke hørt om noen som har tatt skade av det enda..... Herrigud folkens.

Det eneste er at man blir forferdelig trøtt i kirka. Rene sovemedisinen for min del. Jeg gikk i kirka hvert år jeg mens jeg måtte. I voksen alder har jeg kun gått i forbindelse med gravferd, bryllup og dåp.

Barn har heller ikke vondt av å lære litt kristendom. Nå tildags er jo alt så fy fy, men å lære om alle andres religioner er helt greit? Spesielt de mest kvinnediskriminerende?? Ville heller hatt sterk i mot at de skulle gått i moskee e.l. DET har ingenting med vår religion eller jul å gjøre.

Men ellers i året ser jeg ikke noe galt i det heller. Så lenge barna koser seg, får heller de voksne svelge en kamel eller to! Skjerpings!

Håper poden din koser seg i morgen jeg HI.

Skrevet

"Noe" sier meg at HI skrev dette innlegget for å se om det kom like mange svar på hennes innlegg som på det andre barnehage/kirke-innlegget her om dagen?

Hahaha...jeg ler meg ihjel. Skal bli moro å se hva slags tråder du starter når du skal være hjemme i permisjon og "kjeder" deg.

Skrevet

Det skal jammen meg ikke mye til for å more deg, Carnivale...

Skrevet

gutten min har vært der i dag..., han hadde kosa seg veldig:-)

Skrevet

enig med deg jeg HI at det er koslig. Lillegutt skal i kirka neste onsdag han med bhg. Håper de får det fint i kirka i morgen ungene i bhg til gutten din da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...