Gjest Skrevet 12. desember 2007 #7 Skrevet 12. desember 2007 *rister på hodet* Ja jeg syns det er kjempekoselig å være i kirken. Flott at de får kose seg med julesanger med de andre barna. Er det greit for deg?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 12. desember 2007 #9 Skrevet 12. desember 2007 å gå i kirken handler jo mye om tradisjoner også, og det kan vel være veldig koselig for et barn å oppleve den julestemningen i kirka, julesanger, lys osv.
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #10 Skrevet 12. desember 2007 Selvsagt =) Noen er så negative at jeg får helt vondt inni meg.. Kjære vene sier jeg bare...
Mamma med to søte små Skrevet 12. desember 2007 #11 Skrevet 12. desember 2007 Kjempe koselig! Var sist uke i vår barnehage, lille skorpionen min hadde storkost seg.
Silker Skrevet 12. desember 2007 #12 Skrevet 12. desember 2007 Så koselig Syns det var kjempestas å ha med ungene i kirken når jeg jobba i barnehage også Dem syns det var kjempsstas!
Vipsenmamma Skrevet 12. desember 2007 #13 Skrevet 12. desember 2007 Kan de ikke synge julesanger et annet sted? Det finnes faktisk kirker som ikke tillater at det synges julesanger uten kristent innhold. Jeg synes ikke noe om å lure religion inn i små uskyldige barn.
tine29 Skrevet 12. desember 2007 #14 Skrevet 12. desember 2007 Jenta mi var i kirken med barnehagen forrige uke, å snakker masse om det ennå...De kosa seg ja!
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #15 Skrevet 12. desember 2007 DEM skal kanskje ikke noe, men DE? Og da MED bhg?
Mamma jei Skrevet 12. desember 2007 #17 Skrevet 12. desember 2007 Det er så UTROLIG UNØDVENDIG å kritisere folk her inne for skrivefeil... Ikke minst barnslig! Heve seg over andre på den måten. Kvalmt!
LivetErEnLek Skrevet 12. desember 2007 #18 Skrevet 12. desember 2007 Var med bhg i kirka i dag og da det var ferdig titter han ene 2-åringen opp på meg og sier: "dette var fint du". De satt som tente lys, sang, lo og klappet mellom sangene. Alle kommunale bhg har en kristen formålsparagraf enten vi liker det eller ikke og i rammeplanene for barnehager står det at vi skal formidle det relgiøse budskapet i forbindelse med høytidene. Om man er enig i dette eller ikke, er en helt annen diskusjon...
Salat Skrevet 12. desember 2007 #19 Skrevet 12. desember 2007 Så koselig! Håper de begynner å besøke moskeet og sånt snart også. )
OsloMor Skrevet 12. desember 2007 #20 Skrevet 12. desember 2007 Mine er i kirken med bhg. idag, synes det er veldig koselig jeg også. Selv om man ikke er kristen så synes jeg at det er bra for åpne sinn å kjenne andre religioner. Ungene mine deltar jo i Eid-feiringer selv om de ikke er muslimer, og i asiatisk nyttårsfeiring selv om vi kke er asiatiske, Lysfesten til hinduer selv om vi ikke er hinduer. Synes forresten at det er ute av sin plass å korrigere språket til folk her inne, da ville vi nemlig ikke få gjort noe annet. Dessuten så bør ingen sensureres på bakgrunn av skrivefeil, slikt skaper klasseforskjeller det.
Dotten Skrevet 12. desember 2007 #21 Skrevet 12. desember 2007 Tror ærlig talt ingen barn har vondt av å gå i kirka en gang i året i barnehagealder og skolealder. Har ikke hørt om noen som har tatt skade av det enda..... Herrigud folkens. Det eneste er at man blir forferdelig trøtt i kirka. Rene sovemedisinen for min del. Jeg gikk i kirka hvert år jeg mens jeg måtte. I voksen alder har jeg kun gått i forbindelse med gravferd, bryllup og dåp. Barn har heller ikke vondt av å lære litt kristendom. Nå tildags er jo alt så fy fy, men å lære om alle andres religioner er helt greit? Spesielt de mest kvinnediskriminerende?? Ville heller hatt sterk i mot at de skulle gått i moskee e.l. DET har ingenting med vår religion eller jul å gjøre. Men ellers i året ser jeg ikke noe galt i det heller. Så lenge barna koser seg, får heller de voksne svelge en kamel eller to! Skjerpings! Håper poden din koser seg i morgen jeg HI.
Carnivale Skrevet 12. desember 2007 #22 Skrevet 12. desember 2007 "Noe" sier meg at HI skrev dette innlegget for å se om det kom like mange svar på hennes innlegg som på det andre barnehage/kirke-innlegget her om dagen? Hahaha...jeg ler meg ihjel. Skal bli moro å se hva slags tråder du starter når du skal være hjemme i permisjon og "kjeder" deg.
solstråle69 Skrevet 12. desember 2007 #23 Skrevet 12. desember 2007 Det skal jammen meg ikke mye til for å more deg, Carnivale...
Skravlemamman Skrevet 12. desember 2007 #24 Skrevet 12. desember 2007 gutten min har vært der i dag..., han hadde kosa seg veldig:-)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 12. desember 2007 #25 Skrevet 12. desember 2007 enig med deg jeg HI at det er koslig. Lillegutt skal i kirka neste onsdag han med bhg. Håper de får det fint i kirka i morgen ungene i bhg til gutten din da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå