Gå til innhold

Det ble fødsel gitt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte en jente på 3900 gram og 50 cm på mandag 10/12. Hun kom raskt og er et lite murmeldyr.

Riene startet hjemme rundt 05.00, og jeg feilbedømte litt så når vi kom på sykehuset klokken 13 så hadde jeg 9 cm åpning..

Jordmor ga meg litt tid til å summe meg, så tok hun vannet. Etter 4 pressrier så kom jenta klokken 13.54.

Det gikk fort og vi var hjemme igjen igår klokken 14.

Takk for tiden her, og lykke til alle sammen så er ut etter meg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye! Håpe det e min tur snart også no! :))

Skrevet

Oi, det gikk fort! Gratulerer og lykke til videre!

Skrevet

Hihi, så koselig å høre.

Gratulerer så masse! Og lykke til i tiden fremover ;-)

Skrevet

Gratulerer så mye! Siden du feilbedømte tiden litt, så virker det som om du hadde en forholdsvis enkel fødsel? Kan ikke du fortelle litt mer om hvordan det hele startet, hvordan det føltes ut i starten, og om det var noe spesielt du gjorde før fødselen? smørte du deg med olje, tok du bringebærbladkaplser etc etc.

Kos deg masse med den lille jenta!!

Skrevet

Jeg er tredjegangsfødende og har hatt greie fødsler tidligere.

Jeg har ikke brukt noenting. Gikk 4 dager over termin. Har hatt MASSE kynnere så det har nok jobbet en stund for meg.

Riene var sterke og intense, men jeg tok tiden på 10 minutt mellom dem som et tegn på at det ikke var så langt som det var.

Så gikk jeg i dusjen ca kl 11 og da kom de tett som hagl og minte om de mest intense åpningsriene mine forrige gang.

DA skjønte jeg at her er det feilberegning ute å går. Så vi hev oss i bilen og kjørte, og hadde vannet gått i bilen så hadde vi sannsynligvis ikke rukket det.

Men jeg er "en fødemaskin" ifølge jordmødrene og det ligger i min families gener. Men fort og greit, nesten litt for fort for jeg fikk ikke summet meg til at jeg faktisk skulle bli mor før klokken 14, jeg hadde forespeilet meg i ca 18 tiden.

Har i tillegg sydd to små sting og melken er kommet, så alt er egentlig bare velstand. JEg vil bare veldig gjerne få sovet litt også så er det bra:)

Skrevet

Gratulere med overstått fødsel:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...